Clay SHIRKY

Jeden z najwybitniejszych amerykańskich konsultantów nowych mediów. Wykładowca i pisarz. Specjalizuje się w tematyce wpływu sieci technologii na sieć relacji międzyludzkich, skutków społecznych i gospodarczych nowych mediów. Pisze w "New York Timesie", "The Wall Street Journal", "Harvard Business Review" i "Wired".

Ryc.: Fabien Clairefond

Clay SHIRKY: "Szkolnictwo wyższe epoki nowych mediów"
Clay SHIRKY

Clay SHIRKY

"Szkolnictwo wyższe epoki nowych mediów"

My w tradycyjnej akademii możemy przyczynić się do kształtowania przyszłości. Aby jednak tak się stało, musimy przestać obsesyjne koncentrować się na elitarnych studentach, instytucjach i wydziałach; musimy przestać uważać siebie za niezastąpionych aktorów świętych ról, a zacząć traktować siebie jak ludzi piastujących pewne funkcje potrzebne społeczeństwu, z których tylko jedna tworzy nową wiedzę.