Dobromir DZIEWULAK

Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Dydaktyki Wydziału Pedagogicznego i członek Zespołu Rektorskiego ds. Kształcenia Nauczycieli na UW. Twórca innowacyjnych programów kształcenia nauczycieli akademickich. Członek 2 redakcji periodyków naukowych. Autor 2 książek, ponad 80 artykułów naukowych, tłumaczeń, recenzji, ekspertyz oraz haseł encyklopedycznych z zakresu polityki oświatowej i dydaktyki. Nagrodzony tytułem najlepszego wykładowcy i wielokrotnie wyróżniany za osiągnięcia w pracy dydaktycznej.

Dobromir DZIEWULAK: Bój o dydaktyczną ścieżkę kariery Dobromir DZIEWULAK: Bój o dydaktyczną ścieżkę kariery
Dobromir DZIEWULAK

Dobromir DZIEWULAK

Bój o dydaktyczną ścieżkę kariery

Wspaniali wykładowcy, których interesuje nauczanie, najczęściej udają, że prowadzą badania, i udają, że publikują coś wartego publikacji, a wspaniali naukowcy, których całym życiem jest prowadzenie badań, udają, że uprawiają dydaktykę akademicką, choć wykonują tę czynność nie z powołania, lecz z konieczności, gdyż muszą odrobić swoją „pańszczyznę dydaktyczną”.

Dobromir DZIEWULAK: Czy dydaktyka uniwersytecka zostanie wreszcie zauważona i doceniona? Dobromir DZIEWULAK: Czy dydaktyka uniwersytecka zostanie wreszcie zauważona i doceniona?
Dobromir DZIEWULAK

Dobromir DZIEWULAK

Czy dydaktyka uniwersytecka zostanie wreszcie zauważona i doceniona?

W polskim szkolnictwie uniwersyteckim, poza nielicznymi wyjątkami, mamy dziwną przypadłość udawania. Wspaniali wykładowcy, których interesuje nauczanie, najczęściej udają, że prowadzą badania i publikują, a wspaniali naukowcy, których całym życiem jest prowadzenie badań, udają, że uprawiają dydaktykę akademicką (bo muszą przecież odrobić swoją „pańszczyznę dydaktyczną”).

Dobromir DZIEWULAK: "Jak być skutecznym nauczycielem nauczycieli?" Dobromir DZIEWULAK: "Jak być skutecznym nauczycielem nauczycieli?"
Dobromir DZIEWULAK

Dobromir DZIEWULAK

"Jak być skutecznym nauczycielem nauczycieli?"

Codziennie, wszędzie wokół nas spotykamy ludzi, którzy chcą zmieniać świat. Przyciągajmy więc te umysły, aby świat mógł być coraz to ciekawszy i lepszy. Bądźmy nauczycielami wrażliwymi na marzenia naszych uczniów, nauczycielami którzy są – jak mawiał Steve Jobs, twórca Apple – wystarczająco szalonymi, aby uważać że możemy zmienić świat i to bez względu czy jesteśmy rzemieślnikami czy artystami.

Dobromir DZIEWULAK: "Uniwersytet nie umarł. Uniwersytet udaje" Dobromir DZIEWULAK: "Uniwersytet nie umarł. Uniwersytet udaje"
Dobromir DZIEWULAK

Dobromir DZIEWULAK

"Uniwersytet nie umarł. Uniwersytet udaje"

Uniwersytet nie powinien być miejscem odtwórczego zdobywania informacji. Nie powinien też być instytutem badawczym skupionym na zdobywaniu grantów i prowadzeniu badań. Uniwersytet powinien być miejscem, w którym prowadzi się rozmowy, polemiki, poszukuje się inspiracji. Ktoś powinien pokierować tą rozmową — tym kimś powinien być świetnie przygotowany do tej roli wykładowca akademicki.

Magazyn idei "Wszystko Co Najważniejsze" oczekuje na Państwa w EMPIKach w całym kraju, w Księgarni Polskiej w Paryżu na Saint-Germain, naprawdę dobrych księgarniach w Polsce i ośrodkach polonijnych, a także w miejscach najważniejszych debat, dyskusji, kongresów i miejscach wykuwania idei.

Aktualne oraz wcześniejsze wydania dostępne są także wysyłkowo.

zamawiam