

Łukasz ROGOWSKI
"Twitter i sieci społeczne"
Jeżeli mamy wrażenie, że Twitter się zmienia, to jest tak raczej dlatego, że zmieniają się natura sieci społecznych, w których uczestniczymy, oraz nasze potrzeby z nimi związane. Czujemy coraz większy przymus wymiany – bez uczestnictwa w tych procesach możemy być postrzegani jako niepełnoprawni członkowie społeczeństwa – a jednocześnie coraz mniejsze zobowiązanie wobec naszych dotychczasowych partnerów wymian. W tym sensie faktycznie może być tak, że ilość zastępuje jakość.

Łukasz ROGOWSKI
"Wyborcza pułapka modernizacji"
Zwycięstwo Andrzeja Dudy wynika również z tego, że potrafił kampanię uelastycznić i częściowo przynajmniej sprowadzić do kwestii stylów życia, które są jednym z głównych aspektów społeczeństwa ponowoczesnego. Udało mu się przekonać do tego, że wybór polityczny ma charakter elastyczny, że nie zaczyna być trzonem tożsamości wyborcy.

Łukasz ROGOWSKI
"O widzialności i niewidzialności w nowych mediach. A także o tym, że ich popularność wynika z deficytu bycia razem"
Kompetentne korzystanie z nowych mediów to takie, w którym użytkownik odczuwa łączność pomiędzy sferami online i offline. Takie, w którym użytkownik sam wybiera sposób wykorzystywania nowych mediów do kreowania więzi społecznych i relacji z innymi.

Łukasz ROGOWSKI
"Nauka jakościowa i jakość nauki. Na marginesie III Transdyscyplinarnego Sympozjum Badań Jakościowych"
Ważne byłoby poświęcenie większej uwagi badaniom dotyczącym internetu i nowych mediów. Jeżeli przyjmiemy, że podstawowym środowiskiem życia ludzi coraz częściej staje się przestrzeń wirtualna bądź przestrzeń hybrydowa, to badacze jakościowi muszą czym prędzej tam podążać. W innym przypadku oddadzą pole komuś innemu.