Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON

Przewodniczący Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych. Francuski matematyk, zajmujący się geometrią różniczkową. Był prezydentem Société Mathématique de France w latach 1990-1992. W latach 1995-1998 był prezesem Europejskiego Towarzystwa Matematycznego.W latach 1994–2013 był dyrektorem Institut des Hautes Études Scientifiques pod Paryżem.

Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON: W rozmowie o Europie nie zapominajmy o wzmocnieniu polityki badawczej
Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON

Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON

W rozmowie o Europie nie zapominajmy o wzmocnieniu polityki badawczej

Jeżeli Europa nie weźmie się w garść i nie znajdzie nowego sposobu na wykorzystanie rodzimych talentów, aby utrzymać swoją pozycję na świecie, nie zapominając przy tym o wspólnych wartościach, takich jak swoboda badań, współpraca i pokój, jej znaczenie na arenie międzynarodowej znacznie spadnie.

Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON: The Future of European science
Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON

Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON

The Future of European science

If Europe does not pull itself together and rethink how it can take advantage of its talents to keep its role in the world, whilst keeping our common values — freedom of research, cooperation and peace — it will face a major decline in its role at the international level.

Jean-Pierre BOURGUIGNON:  Putting European science on the map
Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON

Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON

Putting European science on the map

One can ask whether European integration in the field of research has been a success? Despite the long and complicated process it has represented, I believe so.

Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON: Europa robi wielkie rzeczy, gdy działa odważnie! Szef Europejskiej Rady Badań Naukowych o Starym Kontynencie
Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON

Prof. Jean-Pierre BOURGUIGNON

Europa robi wielkie rzeczy, gdy działa odważnie!
Szef Europejskiej Rady Badań Naukowych o Starym Kontynencie

Potrzebujemy miejsca dla naukowców na swobodny rozwój ich badań. Chodzi o stworzenie odpowiedniego środowiska, które zachęci ludzi do wymyślania najlepszych projektów. Badaczom nie można powiedzieć, co mają robić, gdyż w ten sposób zabijemy naukę. Świetne i rewolucyjne rozwiązania i odkrycia nie są na życzenie. Musimy zapewniać naukowcom swobodę prowadzenia badań, bez obciążania ich biurokracją.