Maciej JASTRZĘBSKI: "Krym. Miłość i nienawiść" Maciej JASTRZĘBSKI: "Krym. Miłość i nienawiść"
Maciej JASTRZĘBSKI

Maciej JASTRZĘBSKI

"Krym. Miłość i nienawiść"

“Od czasu do czasu mijaliśmy na polach zniszczone działa, spalone czołgi i wozy bojowe. To pozostałość toczących się przed rokiem zaciętych walk ukraińskiej armii z separatystycznymi oddziałami samozwańczej Ługańskiej Republiki Ludowej. — Jak się trochę uspokoiło, ludziska jechali do swoich domów, żeby zobaczyć, co z nich zostało— tłumaczył mój kierowca” – fragment książki Macieja Jastrzębskiego o Krymie.

Marc GOODMAN: "Zbrodnie przyszłości (2). Tempo zmian i osobliwość zbrodni" Marc GOODMAN: "Zbrodnie przyszłości (2). Tempo zmian i osobliwość zbrodni"
Marc GOODMAN

Marc GOODMAN

"Zbrodnie przyszłości (2).
Tempo zmian i osobliwość zbrodni"

Biorąc pod uwagę ciągle rosnące tempo zmian oraz przejście od komputerów o rozmiarach budynku do iPhone’a, które trwało 40 lat, co mogą przynieść następne cztery dekady? Znacznie więcej dobra, ale też znacznie więcej zła. Budujemy cywilizację, która cechuje się głębokimi wzajemnymi powiązaniami, a jednocześnie jest niezabezpieczona od strony technologicznej.

Russ ROBERTS: "Czytając Adama Smitha (1). Bądźmy knąbrni" Russ ROBERTS: "Czytając Adama Smitha (1). Bądźmy knąbrni"
Russ ROBERTS

Russ ROBERTS

"Czytając Adama Smitha (1). Bądźmy knąbrni"

“Spełnianie oczekiwań związanych z właściwym zachowaniem pozwala ludziom z naszego otoczenia wchodzić z nami w skuteczne interakcje i — co więcej — robić to z wdziękiem, gracją, przyjemnością. Stosowne postępowanie polega na odpowiednim odgrywaniu własnej partii w symfonii ludzkiej. Owszem, zdarzają się solówki czy improwizacje, lecz nawet te wychodzą najlepiej, jeżeli mają miejsce tam, gdzie są spodziewane”

Russ ROBERTS: "Czytając Adama Smitha (2). O bogactwie i moralności" Russ ROBERTS: "Czytając Adama Smitha (2). O bogactwie i moralności"
Russ ROBERTS

Russ ROBERTS

"Czytając Adama Smitha (2). O bogactwie i moralności"

Bank, który pragnie być Twoim przyjacielem, kłamie. Kontakty handlowe w dzisiejszym świecie wiążą się nieuchronnie z dystansem fizycznym i emocjonalnym. Zbyt wielu ludzi, z którymi wchodzimy w interakcje, znajduje się tak daleko od nas, że nigdy ich nie zobaczymy. Jeżeli ufamy tym osobom, to tylko ze względu na kontekst konkurencji, reputacji, chęci kontynuowania kontaktów i współpracy, jak również kar przewidzianych prawem za defraudację czy kradzież.

Nick BILTON: "Prawdziwe początki Twittera" Nick BILTON: "Prawdziwe początki Twittera"
Nick BILTON

Nick BILTON

"Prawdziwe początki Twittera"

Noah ze swoją trupą programistów pracował gorączkowo nad projektem. Jego ludzie tłoczyli się przy stolikach miejskich kawiarni, wysiadywali niewygodne krzesła. Wysilali szare komórki wśród komputerowych kabli zwisających ze stolików. Współcześni Beatlesi. Ich instrumentami były laptopy. Ich muzyką – kod.

Maciej BENNEWICZ: W poszukiwaniu Mistrza. Albo: jak celebrytyzm zabija ostatnie autorytety Maciej BENNEWICZ: W poszukiwaniu Mistrza. Albo: jak celebrytyzm zabija ostatnie autorytety
Maciej BENNEWICZ

Maciej BENNEWICZ

W poszukiwaniu Mistrza. Albo

Miejsca mistrza zajął designer, trendsetter, krytyk i celebryta. Ich zadaniem jest promowanie, tworzenie mód, przewidywanie trendów i w efekcie kreowanie popytu. Liczy się bowiem popularność, która gwarantuje sprzedaż. Autorytet został wprost wprzęgnięty w procesy komercyjne i model marketingowy nowoczesnego kapitalizmu.

Piotr POGORZELSKI: "Zrozumieć Donieck. Zrozumieć Ukrainę" Piotr POGORZELSKI: "Zrozumieć Donieck. Zrozumieć Ukrainę"
Piotr POGORZELSKI

Piotr POGORZELSKI

"Zrozumieć Donieck. Zrozumieć Ukrainę"

W Kijowie tzw. donieccy mieli opinię nieokrzesanych nowobogackich chamów, którzy wraz z dojściem Wiktora Janukowycza do władzy „zajęli” stolicę swoimi luksusowymi dżipami i limuzynami. Teraz na ich miejsce przyszli „uciekinierzy” ze wschodu. Stosunek do „donieckich” zmienił się w pewnym stopniu — teraz to są biedni, trochę nieokrzesani krewni, którzy potrzebują pomocy.

Erik WAHL: "Unthink. Twórz również... do kosza. I uważnie obserwuj artystów" Erik WAHL: "Unthink. Twórz również... do kosza. I uważnie obserwuj artystów"
Erik WAHL

Erik WAHL

"Unthink. Twórz również... do kosza. I uważnie obserwuj artystów"

Uczę się od artystów, ponieważ uważam, że sztuka jest czymś więcej niż biznesem. Jest takim wymyślnym pojazdem, który pomaga nam pojąć, gdzie możemy być za pięć lat. Jest podstawową wskazówką co do biznesowych strategii i jeśli zamierzamy czerpać z niej naukę, musimy nie tylko podpatrywać, jak pracują utalentowani artyści, ale też sami musimy stawać się artystami.

Foster PROVOST, Tom FAWCETT: "Analiza danych w biznesie. Sztuka podejmowania skutecznych decyzji" Foster PROVOST, Tom FAWCETT: "Analiza danych w biznesie. Sztuka podejmowania skutecznych decyzji"
Foster PROVOSTTom FAWCETT

Foster PROVOST
Tom FAWCETT

"Analiza danych w biznesie. Sztuka podejmowania skutecznych decyzji"

W wielu nowoczesnych zastosowaniach, w których znaczną liczbę modeli buduje się automatycznie lub w których występują bardzo duże zbiory atrybutów, ręczna selekcja może być niewykonalna. Na przykład firmy zajmujące się opartym na analityce danych targetowaniem reklam internetowych budują co tydzień tysiące modeli, mogących mieć miliony możliwych cech. W takich przypadkach nie ma wyboru i konieczne jest stosowanie automatycznej selekcji cech – lub całkowite jej zignorowanie.

Ryan HOLIDAY: "Blogerzy to naiwniacy. Nie sprawdzają źródeł. Nigdy nie będą poważnie traktowani" Ryan HOLIDAY: "Blogerzy to naiwniacy. Nie sprawdzają źródeł. Nigdy nie będą poważnie traktowani"
Ryan HOLIDAY

Ryan HOLIDAY

"Blogerzy to naiwniacy. Nie sprawdzają źródeł. Nigdy nie będą poważnie traktowani"

Przypominam historię człowieka, który dla żartu zmienił w Wikipedii imię matki komika i aktora Russella Branda z Barbary na Juliet. Stało się to niedługo przed ceremonią wręczenia Oscarów, kiedy to Brand wystąpił właśnie ze swoją matką — i kiedy to „Los Angeles Times” zamieścił opis ich zdjęcia: „Russell Brand ze swoją matką Juliet Brand…”.

Mark JEFFERY: "Marketing analityczny. Jak mierzyć skuteczność działań marketingowych" Mark JEFFERY: "Marketing analityczny. Jak mierzyć skuteczność działań marketingowych"
Mark JEFFERY

Mark JEFFERY

"Marketing analityczny. Jak mierzyć skuteczność działań marketingowych"

Celem działań marketingowych jest zamieniać klientów, którzy słyszeli o danej firmie, w takich, którzy lojalnie korzystają z jej oferty. Ta ponadczterdziestoletnia koncepcja nabiera dziś nowego znaczenia, ponieważ nowoczesne narzędzia technologiczne umożliwiają obecnie prowadzenie pomiarów na wszystkich etapach lejka marketingowego.

Ryan HOLIDAY: "Blogerzy czyli bardzo skorumpowane towarzystwo" Ryan HOLIDAY: "Blogerzy czyli bardzo skorumpowane towarzystwo"
Ryan HOLIDAY

Ryan HOLIDAY

"Blogerzy czyli bardzo skorumpowane towarzystwo"

W ramach modelu płatności od liczby odsłon konflikt interesów jest wpisany w dosłownie każdego posta. Blogerzy mają bezpośrednią motywację, aby w swoich postach przesadzać, upraszczać, krytykować (albo, wręcz odwrotnie, podlizywać się), za to wypowiadać się w sposób nierzetelny i częściej, niż jest to uzasadnione. Od tego wszystkiego bowiem zależy wynagrodzenie blogerów. Trudno więc się dziwić, że okazują się niestaranni, nieodpowiedzialni, nieuczciwi, wprost podli.

Douglas McILWAITH, Haralambos MARMANIS, Dmitry BABENKO: Inteligentna sieć. Algorytmy przyszłości Douglas McILWAITH, Haralambos MARMANIS, Dmitry BABENKO: Inteligentna sieć. Algorytmy przyszłości
Dmitry BABENKODouglas McILWRAITH

Dmitry BABENKO
Douglas McILWRAITH

Inteligentna sieć.
Algorytmy przyszłości

Inteligentna sieć rozwija się tu i teraz — znajomość zagadnień uczenia maszynowego i budowy inteligentnych algorytmów staje się bardzo potrzebna inżynierom oprogramowania.

Neil FIORE: "W poszukiwaniu samodyscypliny. Siedem strategii" Neil FIORE: "W poszukiwaniu samodyscypliny. Siedem strategii"
Neil FIORE

Neil FIORE

"W poszukiwaniu samodyscypliny. Siedem strategii"

“Nigdy nie oznajmiłem świadomej części mojego umysłu zarządzanej przez ego: „Musisz dokończyć pisanie tego tekstu”. Zamiast tego mówiłem po prostu: „Decyduję się zasiąść o ósmej rano na piętnaście minut do pracy i zobaczę, co z tego wyjdzie — a żeby było łatwiej, po raz kolejny zacznę w południe lub o szóstej wieczorem”

Magazyn idei "Wszystko Co Najważniejsze" oczekuje na Państwa w EMPIKach w całym kraju, w Księgarni Polskiej w Paryżu na Saint-Germain, naprawdę dobrych księgarniach w Polsce i ośrodkach polonijnych, a także w miejscach najważniejszych debat, dyskusji, kongresów i miejscach wykuwania idei.

Aktualne oraz wcześniejsze wydania dostępne są także wysyłkowo.

zamawiam