Języki internetu. Czeski przed arabskim, polski tuż po chińskim

Języki internetu.
Czeski przed arabskim, polski tuż po chińskim

Najnowsza analiza W3Techs języków, w których powstają strony internetowe przynosi zadziwiające informacje. Polski jako język stron internetowych pnie się w górę i wyprzedza języki nacji, które – wydawało się – będą tworzyć więcej platform i stron w swoich językach.

Oto statystyki (procent stron tworzonych w danych językach):

angielski 52%
rosyjski 6,5%
niemiecki 6,0%
hiszpański 5,1%
japoński 4,7%
francuski 4,1%
portugalski 2,7%
włoski 2,5%
chiński 1,9%
polski 1,8%
perski 1,8%
flamandzki 1,3%
turecki 1,3%
czeski 0,9%
koreański 0,9%
arabski 0,6%
wietnamski 0,6%
szwedzki 0,5%
grecki 0,5%
węgierski 0,5%
rumuński 0,4%
indonezyjski 0,4%
słowacki 0,4%
duński 0,3%
fiński 0,3%
tajski 0,3%
bułgarski 0,2%
ukraiński 0,2%
hebrajski 0,2%
norweski 0,1%
litewski 0,1%
hindu 0,1%

Bardzo ciekawa statystyka pokazująca nie tylko dominację jęz.angielskiego (co oczywiste), ale także tworzenie platform internetowych z tekstami w językach narodowych, w przypadku języka polskiego – rosnąca. Więcej w analizach języka sieci na “Wszystko Co Najważniejsze” [LINK]. Zapraszamy!

 

Materiał chroniony prawem autorskim. Dalsze rozpowszechnianie wyłącznie za zgodą wydawcy. 5 lutego 2018