LOT uruchamia stałe połączenie Warszawy z Lizboną

lot

PLL LOT 3 lutego 2025 r. uruchomią bezpośrednie loty na trasie Warszawa-Lizbona w Portugalii – poinformowała spółka. To pierwsza bezpośrednia trasa rozkładowa tego przewoźnika do Portugalii; loty będą w sezonie zimowym oraz letnim.

Połączenie Warszawy z Lizboną

.Jak poinformował LOT, Lizbona, po Madrycie i Barcelonie, jest trzecią trasą rozkładową przewoźnika między Polską a Półwyspem Iberyjskim.

„Inauguracyjny lot odbędzie się 3 lutego 2025 r. i w pierwszych dniach połączenie będzie realizowane pięć razy w tygodniu: w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i niedziele. Od 24 lutego 2025 r. pasażerowie przewoźnika będą mogli polecieć do stolicy Portugalii również w środy i soboty” – podała spółka. Samoloty będą startować z Warszawy o godz. 10.15; rejsy powrotne na tej trasie zaplanowano na godz. 14.25. Połączenie to będzie obsługiwane Boeingami 737 MAX 8; lot ma trwać ponad 4 godziny.

„Dzięki samolotom sukcesywnie dołączającym do naszej floty, po raz pierwszy w historii PLL LOT możemy zaproponować naszym pasażerom połączenie do Lizbony. Stolica Portugalii nawet w trakcie krótkiego pobytu oferuje wiele atrakcji związanych z turystyką miejską, otwierając także możliwości odpoczynku nad Oceanem Atlantyckim. Lizbona jest także doskonałą bazą wypadową do Porto, czy rejonu Algarve z kultowymi plażami południowej Portugalii” – wskazał prezes Polskich Linii Lotniczych LOT Michał Fijoł, cytowany w komunikacie.

Stolica Portugalii

.LOT podkreśla, że Lizbona jest jedną „z najbardziej charyzmatycznych stolic Europy”. „Miasto olśniewa architekturą i zabytkami, które opowiadają jego bogatą historię: od śladów starożytnego Rzymu, przez mauretańskie uliczki i azulejos (ceramiczne kafelki), po epokę wielkich odkryć geograficznych, gdy z tutejszego portu wypływali m.in. Bartolomeu Dias i Vasco da Gama, a twierdza Torre de Belém była miejscem pożegnań dla żeglarzy wyruszających na podbój nowych lądów” – poinformowano w komunikacie.

LOT, powołują się na raport portugalskiego Narodowego Instytutu Statystycznego (INE) przekazał, że od stycznia do grudnia 2023 r. do Portugalii przybyło ponad 30 milionów turystów – o 10,7 proc. więcej niż w rekordowym 2019 roku. Rośnie również zainteresowanie Portugalią wśród polskich turystów. W ub.r. z Polski przybyło ponad 335,5 tys. turystów, to wzrost o 20,9 proc. w stosunku do poziomu sprzed pandemii.

Przewoźnik podkreślił, że połączenie do Lizbony jest pierwszą bezpośrednią trasą rozkładową LOT do Portugalii. „Dotychczas pasażerowie przewoźnika mogli korzystać z możliwości oferowanych w ramach umowy code share z linią lotniczą TAP Portugal. Opcja ta nadal będzie dostępna dla pasażerów” – podano.

Polskie Linie Lotnicze są 12. najstarszą linią lotniczą na świecie; działają od 1929 r. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługiwane są Boeingami 787 Dreamliner. Przewoźnik obsługuje też bezpośrednie rejsy z wieloma europejskimi stolicami, m.in. Londynem i Paryżem.

Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa, który ma 69,30 proc. udziałów w spółce. Drugim akcjonariuszem (30,7 proc.) jest Polska Grupa Lotnicza (PGL), należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa.

LOT chce nadal być dumą Polaków

.Analityk i publicysta makroekonomiczny, Zbigniew GAJEWSKI, na łamach „Wszystko co Najważniejsze” zaznacza, że: „W 2022 roku narodowy przewoźnik osiągnął przychody w wysokości 8,3 mld PLN. W 2023 roku przychód ze sprzedaży wzrósł do 10,1 mld PLN, a wynik z działalności operacyjnej wyniósł 1,1 mld PLN. Powodem tego odbicia był głównie dynamiczny wzrostu przychodów przy racjonalnej polityce kosztowej. Z marżą EBIT w 2023 roku na poziomie 11% PLL LOT były jedną z najbardziej rentownych linii w Europie. Wyprzedziły przewoźników takich jak Lufthansa, Austrian, Eurowings, Air France, KLM czy Wizz Air”.

„W ramach nowej strategii LOT planuje istotną ekspansję na rynku lotniczym, dążąc do uruchomienia 20 dodatkowych tras, głównie do Azji i Ameryki Północnej. Ma to doprowadzić do stopniowego wzrostu liczby pasażerów do 17 mln w 2028 roku, czyli prawie o 7 mln więcej niż obecnie. W tym celu planuje pozyskać ok. 40 nowych maszyn oraz przeprowadzić modernizację kabin Boeingów 787-8 Dreamliner”.

„Ważnym czynnikiem realizacji strategii LOT będzie kapitał ludzki. Chodzi nie tylko o kwalifikacje pilotów, personelu pokładowego i pracowników technicznych, lecz także o atmosferę pracy, relacje między kierownictwem a pracownikami oraz ułożenie siatki płac. Wynikająca z tych czynników sytuacja wewnętrzna w spółce będzie miała istotny wpływ na możliwości rozwojowe polskiego przewoźnika”.

„Nową przewagą konkurencyjną LOT może się okazać operowanie z Polski, która w kontekście wojny w Ukrainie i rozpoczęcia procesu rozszerzania się Unii Europejskiej znalazła się w samym centrum integrującej się Europy”.

„PLL LOT chcą, aby pozycja rynkowa firmy stale się umacniała, a Polacy mogli być nadal dumni ze swojego narodowego przewoźnika” – pisze Zbigniew GAJEWSKI w tekście „LOT chce nadal być dumą Polaków„.

PAP/WszystkocoNajważniejsze/eg

Materiał chroniony prawem autorskim. Dalsze rozpowszechnianie wyłącznie za zgodą wydawcy. 23 lipca 2024