
Łukasz Kowalski pokieruje Radą Reklamy

Walne Zebranie członków Rady Reklamy wybrało nową obsadę organów związku; organizacją pokieruje zastępca dyrektora zarządzającego MSL Łukasz Kowalski.
.Nowy skład osobowy organizacji został wybrany na dwuletnią kadencję spośród firm i organizacji zrzeszonych bezpośrednio i pośrednio w Radzie Reklamy. Zapowiedziano, że nadchodząca kadencja obfitować będzie w nowe inicjatywy – projekty, szkolenia, webinaria dla członków, arbitrów oraz dla szerszego rynku. Pierwszą z nich jest GenEtyczni – laboratorium wiedzy, doświadczeń i kompetencji, które ma przybliżać tematykę etyki w reklamie i marketingu, kolejnemu pokoleniu profesjonalistów w tej dziedzinie.
W nowym zarządzie Rady znaleźli się: Łukasz Kowalski jako prezes zarządu (MSL), Robert Wielgo (IAB Polska), Małgorzata Węgierek (Havas Media Group), Aleksandra Przeździecka (Warner Bros. Discovery), Bartłomiej Morzycki (Browary Polskie), Małgorzata Skonieczna (Pepsico). Do rady nadzorczej wybrani z kolei zostali: Sylwia Palmowska-Stusińska (Procter & Gamble Polska), Iwona Jacaszek-Pruś (Kompania Piwowarska), Anna Lubowska, Beata Rożek (Mars Polska), Włodzimierz Schmidt (IAB Polska).
„Jestem szczęśliwy, że w nowej roli prezesa zarządu mogę zaangażować się pracę dla najważniejszej organizacji zajmującej się etyką i samoregulacją w reklamie w Polsce. Doceniam zaufanie, jakim obdarzyli mnie członkowie organizacji. Wśród priorytetów na najbliższe lata na pewno chciałbym podkreślić dalsze wzmacnianie i promowanie idei samoregulacji, zarówno poprzez aktywność w ośrodkach opiniotwórczych i decyzyjnych, jak i konsekwentne poszerzanie bazy członkowskiej o nowe podmioty i całe obszary rynku” – mówi Łukasz Kowalski.
Łukasz Kowalski dodał, że najważniejszymi wyzwaniami stojącymi przed Radą Reklamy w najbliższych latach będzie rozwój technologii w reklamie, w tym coraz szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz budowanie odpowiedzialnej reklamy środowiskowej i przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu.
Łukasz Kowalski dysponuje ponad 15 lat doświadczenia w komunikacji korporacyjnej, Public Affairs oraz issue management, zdobytego w biznesie i sektorze publicznym. Pracę w MSLGROUP zaczął w 2014 roku. Wcześniej był m.in. doradcą w międzynarodowych agencjach PR i pełnił funkcję rzecznika Rady Miasta Warszawy. Od 2016 roku jest współszefem komitetu marketingu i komunikacji American Chamber of Commerce.
Jest ekspertem komunikacyjnego wsparcia biznesu. Posiada szerokie doświadczenie w realizacji projektów dla klientów z branży energetycznej, przemysłowej i obronnej. Jest doradcą międzynarodowych koncernów, dla których tworzy strategie komunikacji, zarządzania reputacją i budowania relacji z liderami opinii. Obszarem jego szczególnego zainteresowania jest wsparcie komunikacyjne zmian, które dokonują się na skutek postępu technologicznego i przemysłowego.
Łukasz Kowalski jest zdobywcą nagród: Srebrny Spinacz 2016 Komunikacja Korporacyjna – Komunikacja przejęcia TVN przez SNI, Srebrny Spinacz 2016 Relacje Inwestorskie i komunikacja Finansowa– Komunikacja przejęcia TVN przez SNI, Srebrny Spinacz 2016 Media i Kultura – Komunikacja przejęcia TVN przez SNI, EMEA SABRE Chemicals & Industrials 2020 – ArcelorMittal Jutro Bez Smogu, Złoty Spinacz 2019 Przemysł i Infrastruktura – ArcelorMittal Jutro Bez Smogu, Brązowy Spinacz 2019 Sustainability i CSR – ArcelorMittal Jutro Bez Smogu. Jest także wykładowcą na następujących uczelniach: Uniwersytet Warszawski Wydział Dziennikarstwa i Bibliologii – Podyplomowe Studia Komunikacja Korporacyjna – zajęcia Komunikacja Korporacyjna, Public Affairs i Lobbying 2019/2020, 2020/2021
Celem Rady Reklamy jest obserwowanie świata reklamy i zachodzących w nim zmian. Rada jak i Komisja Etyki Reklamy odpowiadają na trendy i zmiany pojawiające się na rynku tak by przekaz trafiający do obiorców był bezpieczny oraz spełniał normy etyczne.
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest organizacją pozarządową, który powstał w 2006 roku z inicjatywy środowisk rynku reklamowego i marketingowego. Rada Reklamy liczy obecnie 37 członków jest również członkiem The European Advertising Standards Alliance (EASA) – międzynarodowej organizacji zrzeszającej organizacje samoregulacyjne z 27 krajów.
PAP/AJ