.Kongres Obywatelski [LINK] to nie tylko miejsce corocznych spotkań obywateli z całej Polski, ale także całoroczne przedsięwzięcie, którego celem jest uczynienie z Polski lepszego miejsca do pracy, życia i rozwoju. Chcemy to czynić poprzez autorefleksję, wymianę dobrej energii i budowanie poczucia wspólnoty w duchu wzajemnego szacunku i uznania.

W ramach inicjatyw Kongresu Obywatelskiego pokazujemy, że choć działamy w różnych dziedzinach, mamy często odmienne wrażliwości ideowe i poglądy polityczne, reprezentujemy różne pokolenia, to potrafimy ze sobą rozmawiać i wypracowywać wspólne, strategiczne myślenie o rozwoju Polski.

Impulsem do rozwoju tego przedsięwzięcia była wola uczestników I Kongresu Obywatelskiego, który odbył się na Politechnice Warszawskiej 12 listopada 2005 r.

.Dzięki konsekwencji w budowaniu obywatelskiej wspólnoty i poczucia odpowiedzialności za naszą przyszłość, w ciągu ponad dziesięciu lat działania, Kongres Obywatelski stał się również niesformalizowaną wspólnotą Polaków aktywnie działających na rzecz dobrej przyszłości naszego kraju, wspólnie „wyprzedzających przyszłość” i zastanawiających się nad kluczowymi drogami ku dalszemu rozwojowi Polski.

„Kongres Obywatelski to przestrzeń kształtowania dojrzałości Polaków i Polski”

.Celami Kongresu są w szczególności:

Realizacji tych celów służą: ogólnopolskie i regionalne Kongresy Obywatelskie, debaty lokalne prowadzone w całej Polsce, thinkletter „Idee dla Polski” wydawany regularnie przez cały rok, publikacje książkowe w ramach serii wydawniczej „Wolność i Solidarność”, publikacje prasowe.

Organizatorem Kongresu Obywatelskiego jest Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową.

Dr Jan Szomburg
Prezes Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową,
Inicjator Kongresu Obywatelskiego

Jan SZOMBURG

Katarzyna ZAWODNA: Zrozumieć młode pokolenie

Zrozumieć młode pokolenie

Tylko te firmy, które rozumieją, że młode pokolenie jest jedną ze stron w dyskusji i wsłuchują się w jego głos, mają szansę na uwolnienie drzemiącego ...

Agnieszka LENARTOWICZ-ŁYSIK: Młodzi w potrzasku oczekiwań i możliwości

Młodzi w potrzasku oczekiwań i możliwości

Każde społeczeństwo jest złożone z wielu kolejnych pokoleń ludzi, które tworzą jego ciągłość w kontekście historyczno-politycznego trwania i ekonomicz...

Piotr SZUMLEWICZ: Ucywilizować rynek pracy

Ucywilizować rynek pracy

Dziś młodzi ludzie są uczeni, by w dorosłym życiu zostawać biznesmenami troszczącymi się o własną firmę, o swój własny interes.

Stefan DUNIN-WĄSOWICZ: Młodzi wobec trójpolówki pracy

Młodzi wobec trójpolówki pracy

Dotychczasowa wizja dobrobytu, oparta na ciągłym kreowaniu iluzji potrzeb oraz niekończącej się spirali produkcji i konsumpcji przedmiotów i usług, wy...

Prof. Anna CEGIEŁA: Jaka polszczyzna, taka wspólnota Polaków

Jaka polszczyzna, taka wspólnota Polaków

Na pytanie o to, jakim językiem mówić, by budować wspólnotę, jest tylko jedna odpowiedź – mówić językiem ku drugiemu człowiekowi. Nie przeciw niemu.