

Andrzej BITTEL
Deprowincjonalizacja polskiej rzeczywistości
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku zakłada finansowanie rzędu 70 mld zł oraz przebudowę 9000 km torów, z czego zmodernizowano już ponad 2600 km. Oznacza to skrócenie czasu podróży oraz reaktywację porzuconych linii i przywrócenie połączeń do mniejszych, wcześniej zaniedbanych komunikacyjnie miast, takich jak Knurów, Radzyń Podlaski, Milicz czy Sandomierz.

Jerzy MICHALAK
Wrocław 2050. Transport w przyszłości zdecydowanie należy do kolei
W 2012 r. podróż Kolejami Dolnośląskimi wybrało 1 800 000 pasażerów. W 2013 r. 2 400 000. W 2014 r. 3 600 000 – skokowy wzrost. W 2015 r. było to już 5 200 000! Transport kolejowy to przyszłość, nie mam co do tego najmniejszej wątpliwości. I to nie tylko na obszarze Wrocławia, Dolnego Śląska, ale i całej Polski.