Łukasz OLEJNIK: "Wydawcy kontra blokery reklam. Konsekwencje dla prywatności i bezpieczeństwa Internautów"
Łukasz OLEJNIK

Łukasz OLEJNIK

Łukasz OLEJNIK: "Wydawcy kontra blokery reklam. Konsekwencje dla prywatności i bezpieczeństwa Internautów"

Blokowanie oprogramowania umożliwiającego poprawę prywatności i bezpieczeństwa jest ryzykowne i problematyczne – w skali zarówno użytkowników indywidualnych jak i organizacji i państw – rozumianych jako zbioru użytkowników-obywateli. Zauważmy też, że – jeśli można zagrozić rozszerzeniu przeglądarki dodającej do niej pewne funkcje – to co może nastąpić dalej? Co, jeśli komuś nie spodoba się mechanizm działania samej przeglądarki?

Łukasz OLEJNIK: "Grenoble. A więc można. Przegłosowano zakaz billboardów w przestrzeni miejskiej"
Łukasz OLEJNIK

Łukasz OLEJNIK

Łukasz OLEJNIK: "Grenoble. A więc można. Przegłosowano zakaz billboardów w przestrzeni miejskiej"

Dziś Grenoble stało się pierwszym europejskim miastem bez reklam wielkoformatowych. A trzeba zauważyć, że już dotychczasowe reklamy w Grenoble nie były specjalnie inwazyjne. Teraz przestrzeń miejska została wyzwolona (słownictwo z oficjalnego stanowiska burmistrza w tej sprawie) i idzie w stronę oferowania tej czystej, nieskażonej billboardami przestrzeni mieszkańcom.

Łukasz OLEJNIK: "Jak oceniać pracę naukowców? Dylematy z rynku amerykańskiego"
Łukasz OLEJNIK

Łukasz OLEJNIK

Łukasz OLEJNIK: "Jak oceniać pracę naukowców? Dylematy z rynku amerykańskiego"

Czy łatwo jest oceniać pracę naukowców? Niekoniecznie. Ocena wartości wkładu naukowego w informatyce – dziedzinie prężnej, nowej i często podlegającej zmianom – jest trudna, a ograniczanie się do liczby publikacji może być mylące. Istnieje przecież wiele innych rodzajów wartościowego wkładu, takich jak: innowacyjne aplikacje, wdrożenia, wpływ na gospodarkę i rzeczywistość oraz regulację i kształtowanie polityki [policy-making].