Michał KOSIŃSKI: Big Data - wyzwanie czasu. Jaki świat nowych mediów zbudujemy?
Michał KOSIŃSKI

Michał KOSIŃSKI

Big Data - wyzwanie czasu.
Jaki świat nowych mediów zbudujemy?

Michał Kosiński prowadzący Centrum Psychometryczne na Uniwersytecie Cambridge bada, jakie informacje pozostawiamy w sieci, jak można je wykorzystać do tworzenia profili konsumenckich i wyborczych, jak przewidzieć zachowania użytkownika Internetu. Przy okazji zwraca uwagę na konieczność wypracowania standardów w zapewnieniu pełnej kontroli nad gromadzeniem i udostępnianiem innym swoich danych.

Jan ŚLIWA: Mikrotargetowanie i datakracja
Jan ŚLIWA

Jan ŚLIWA

Mikrotargetowanie i datakracja

Metody te stosował Obama w 2008 r. i jeszcze lepiej w r. 2012.  Jeszcze w sierpniu 2017 r. wydawało się, że zespół Hillary Clinton robi to lepiej, czyli że świat jest w porządku. Analiza danych stała się grzechem dopiero wtedy, gdy wygrał Donald Trump.