Bianka SIWIŃSKA

Redaktor naczelna „Perspektywy”, twórczyni kampanii społecznych „Dziewczyny na politechniki!”, „Dziewczyny do ścisłych!” i projektów wspierających kariery kobiece w branży technologicznej – m.in. „Lean in STEM”. Pasjami bada szkolnictwo wyższe, w wolnym czasie promuje czytelnictwo w ramach akcji „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!”

Ada YONATH, Bianka SIWIŃSKA: "Odkrycie to najprawdziwsza rozkosz"
Ada YONATHBianka SIWIŃSKA

Ada YONATH
Bianka SIWIŃSKA

"Odkrycie to najprawdziwsza rozkosz"

W wielu okresach Żydzi osiedlali się w nowych miejscach i nie mieli szansy łatwego zdobycia tam dobrej pozycji społecznej. Nie mogli robić kariery w polityce, w armii, w duchowieństwie. Jedyne, co im pozostawało, to siła umysłu. Jak możesz być deportowany w każdej chwili, to to, co możesz zabrać ze sobą – to właśnie twoja głowa, czy też umiejętności artystyczne. Z czasem ich atencja dla wiedzy i edukacji osiągnęła niebotyczne rozmiary.

Bianka SIWIŃSKA, Prof. Tony CHAN: "Na styku kultur i światów. Wokół jakości uniwersytetów"
Bianka SIWIŃSKATony CHAN

Bianka SIWIŃSKA
Tony CHAN

"Na styku kultur i światów. Wokół jakości uniwersytetów"

Zatrudniamy wyłącznie najlepszych. Z całego świata. Hongkongczyków jest u nas zaledwie 20%. Sporo jest Chińczyków, którzy opuścili Chiny wiele lat temu, zrobili doktoraty na Harvardzie czy Stanfordzie, pracowali tam potem w badaniach lub przemyśle wiele lat, a teraz wrócili, bo warunki, jakie im oferujemy są znakomite. I mogą konkurować z tymi oferowanymi przez najlepsze ośrodki na świecie. Inni profesorowie pochodzą z całej reszty świata, znacząca część z USA.

Bianka SIWIŃSKA: „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!”
Bianka SIWIŃSKA

Bianka SIWIŃSKA

„Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!”

Kampania „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!” prowadzona jest od 2011 roku przez nieformalną Grupę Twórczą Qlub Xsiążkowy oraz jej dzielnych współpracowników: fotografów, grafików, wizażystów, animatorów kultury, artystki burleski, muzyków, kucharzy i innych. Otrzymała główne nagrody branży PR – Złoty Spinacz, IMPACTOR i tytuł najlepszej kampanii społecznej portalu kampaniespoleczne.pl.