Nir EYAL
Skuszeni (3) Dając możliwość odmowy, zwiększamy szansę zrealizowania celu
Dlaczego przypominanie ludziom o możliwości wyboru, okazało się tak skuteczną metodą działania? Naukowcy stwierdzili, że sformułowanie „może pan/pani odmówić” niejako blokuje naszą wewnętrzną, instynktowną niechęć do działania zgodnie z narzuconym sposobem.
Nir EYAL
Skuszeni (2) Upraszczaj do maksimum, wówczas Cię pokochają
Wyszukiwarka Google zminimalizowała ilość czasu i wysiłek umysłowy konieczny do znalezienia potrzebnych użytkownikowi informacji. Firma w dalszym ciągu udoskonala swoją wyszukiwarkę, poszukując nowych sposobów na to, by wyeliminować wszystko to, co może być zbędne dla użytkownika, bez względu na stopień trywialności poszukiwanych treści.
Nir EYAL
Skuszeni. Czyli
Lata pracy naukowej zaowocowały opracowaniem modelu „wabika”: czterofazowego procesu, w oparciu o który firmy kształtują nawyki u konsumentów. Kolejne cykle „wabika” pozwalają producentom na osiągnięcie celu: wzbudzenia zaangażowania odbiorcy, które powoduje, że samoczynnie wraca on do produktu, bez potrzeby stosowania reklamy albo agresywnych zachęt.