Nir EYAL

Ekspert w zakresie kształtowania nawyków konsumenckich. Wykładowca na Stanford Graduate School of Business i Hasso Plattner Institute of Design. Autor publikacji z dziedziny technologii, psychologii i biznesu, publikowanych w „The Harvard Business Review”, „The Atlantic”, „Psychology Today”.

Nir EYAL: Skuszeni (2) Upraszczaj do maksimum, wówczas Cię pokochają
Nir EYAL

Nir EYAL

Skuszeni (2)
Upraszczaj do maksimum, wówczas Cię pokochają

Wyszukiwarka Google zminimalizowała ilość czasu i wysiłek umysłowy konieczny do znalezienia potrzebnych użytkownikowi informacji. Firma w dalszym ciągu udoskonala swoją wyszukiwarkę, poszukując nowych sposobów na to, by wyeliminować wszystko to, co może być zbędne dla użytkownika, bez względu na stopień trywialności poszukiwanych treści.

Nir EYAL: Skuszeni. Czyli: jak firmy kształtują nawyki konsumentów
Nir EYAL

Nir EYAL

Skuszeni. Czyli

Lata pracy naukowej zaowocowały opracowaniem modelu „wabika”: czterofazowego procesu, w oparciu o który firmy kształtują nawyki u konsumentów. Kolejne cykle „wabika” pozwalają producentom na osiągnięcie celu: wzbudzenia zaangażowania odbiorcy, które powoduje, że samoczynnie wraca on do produktu, bez potrzeby stosowania reklamy albo agresywnych zachęt.