Marek STANISZEWSKI

Od 20 lat zajmuje się komunikacją marek. Pracował jako dyrektor strategiczny i członek zarządu ds. strategii dużych agencji reklamowych. Kierował marketingiem w Canal + Cyfrowym. Autor m.in. "Atlasu strategicznego" i "Strategicznego podstępu". Współautor książki "Portret klienta". Założyciel i prezes fundacji Homo Inquietus, a także założyciel i konsultant w Heuristica. Współzałożyciel Stowarzyszenia Marketing 4 Business. Pomysłodawca i opiekun merytoryczny warsztatów Farma Inwencji.

Ryc.: Fabien Clairefond

Marek STANISZEWSKI: Rutyna i umysłowe lenistwo zawsze prowadzą do przegranej
Marek STANISZEWSKI

Marek STANISZEWSKI

Rutyna i umysłowe lenistwo zawsze prowadzą do przegranej

Jeśli w centrach biznesu krzepną i zastygają w bezruchu sprawdzone procedury, krzewi się rutyna i umysłowe lenistwo, to jest więcej niż pewne, że gdzieś na peryferiach w zaciszu domowych biur lub w garażach outsiderów rodzi się w tym samym czasie innowacja, która wywróci zastany porządek do góry nogami. Warto więc obserwować to, co znajduje się z dala od centrum.

Marek STANISZEWSKI: Na marginesie strategii. Filozofia marketingu
Marek STANISZEWSKI

Marek STANISZEWSKI

Na marginesie strategii.
Filozofia marketingu

Marketing najczęściej rozumiany jest jako konkretny zestaw działań realizowanych przez przypisane do nich osoby, w czym zawiera się myślenie o nim jako o jednej z funkcji niezbędnych do realizacji strategii przedsiębiorstwa. Takie rozumienie marketingu, choćby nawet poprawne teoretycznie, zubaża jego prawdziwą istotę.

Marek STANISZEWSKI: "Cztery wymiary nowych mediów"
Marek STANISZEWSKI

Marek STANISZEWSKI

"Cztery wymiary nowych mediów"

Wspólna zabawa polegająca na przekazywaniu informacji, a następnie grupowym obserwowaniu: co też później się z nią wydarzy, jest dziś najpopularniejszą (a zarazem najtańszą) formą rozrywki. Rozrywka ta przybiera czasem charakter sportowej rywalizacji, w której niejako naturalnie tworzą się rankingi „mistrzostwa” i hierarchie biegłości w nowej sztuce.