Ryan HOLIDAY: "Manipulacje tradycyjnych mediów i blogerów przestały się już od siebie różnić"
Ryan HOLIDAY

Ryan HOLIDAY

"Manipulacje tradycyjnych mediów i blogerów przestały się już od siebie różnić"

Gdy przekazuję blogerowi pogłoskę o czymś obrzydliwym, co podobno zrobił Tucker Max, wówczas tak naprawdę daję autorowi tekstu szansę na zachęcenie czytelników do pisania komentarzy typu: „Masakra!!!” albo „Co za szowinistyczna świnia!”. Zarazem daję szansę fanom Tuckera na przeczytanie tej informacji i stanięcie w jego obronie. W ten sposób przekazuję blogerowi narzędzie do zarabiania na użytkownikach.

Ryan HOLIDAY: "Blogerzy to naiwniacy. Nie sprawdzają źródeł. Nigdy nie będą poważnie traktowani"
Ryan HOLIDAY

Ryan HOLIDAY

"Blogerzy to naiwniacy. Nie sprawdzają źródeł. Nigdy nie będą poważnie traktowani"

Przypominam historię człowieka, który dla żartu zmienił w Wikipedii imię matki komika i aktora Russella Branda z Barbary na Juliet. Stało się to niedługo przed ceremonią wręczenia Oscarów, kiedy to Brand wystąpił właśnie ze swoją matką — i kiedy to „Los Angeles Times” zamieścił opis ich zdjęcia: „Russell Brand ze swoją matką Juliet Brand…”.

Ryan HOLIDAY: "Blogerzy czyli bardzo skorumpowane towarzystwo"
Ryan HOLIDAY

Ryan HOLIDAY

"Blogerzy czyli bardzo skorumpowane towarzystwo"

W ramach modelu płatności od liczby odsłon konflikt interesów jest wpisany w dosłownie każdego posta. Blogerzy mają bezpośrednią motywację, aby w swoich postach przesadzać, upraszczać, krytykować (albo, wręcz odwrotnie, podlizywać się), za to wypowiadać się w sposób nierzetelny i częściej, niż jest to uzasadnione. Od tego wszystkiego bowiem zależy wynagrodzenie blogerów. Trudno więc się dziwić, że okazują się niestaranni, nieodpowiedzialni, nieuczciwi, wprost podli.