Jolanta PAWNIK: "Ulice Internetu (3). O materiałach wysokiej jakości w sieci"
Jolanta PAWNIK

Jolanta PAWNIK

"Ulice Internetu (3). O materiałach wysokiej jakości w sieci"

„Bramka z hasłem za 10 zł miesięcznie i 80 zł za cały rok została wprowadzona i natychmiast pojawiły się krytyczne komentarze. Że to skandal, bo Internet jest za darmo, że w sieci znajdzie się wszystko, o czym pisze, że jest kiepskim autorem. Koniec końców w pierwszym tygodniu po 10 zł zapłaciło kilka osób, do końca miesiąca kilka kolejnych. Bramka zniknęła. Ciekawy eksperyment!”

Ryan HOLIDAY: "Manipulacje tradycyjnych mediów i blogerów przestały się już od siebie różnić"
Ryan HOLIDAY

Ryan HOLIDAY

"Manipulacje tradycyjnych mediów i blogerów przestały się już od siebie różnić"

Gdy przekazuję blogerowi pogłoskę o czymś obrzydliwym, co podobno zrobił Tucker Max, wówczas tak naprawdę daję autorowi tekstu szansę na zachęcenie czytelników do pisania komentarzy typu: „Masakra!!!” albo „Co za szowinistyczna świnia!”. Zarazem daję szansę fanom Tuckera na przeczytanie tej informacji i stanięcie w jego obronie. W ten sposób przekazuję blogerowi narzędzie do zarabiania na użytkownikach.

Ryan HOLIDAY: "Blogerzy czyli bardzo skorumpowane towarzystwo"
Ryan HOLIDAY

Ryan HOLIDAY

"Blogerzy czyli bardzo skorumpowane towarzystwo"

W ramach modelu płatności od liczby odsłon konflikt interesów jest wpisany w dosłownie każdego posta. Blogerzy mają bezpośrednią motywację, aby w swoich postach przesadzać, upraszczać, krytykować (albo, wręcz odwrotnie, podlizywać się), za to wypowiadać się w sposób nierzetelny i częściej, niż jest to uzasadnione. Od tego wszystkiego bowiem zależy wynagrodzenie blogerów. Trudno więc się dziwić, że okazują się niestaranni, nieodpowiedzialni, nieuczciwi, wprost podli.

Sebastian HEJNOWSKI: "Polscy menedżerowie nie dorośli do czegoś innego, niż zarabianie pieniędzy. Jeszcze o blogach prezesów firm"
Sebastian HEJNOWSKI

Sebastian HEJNOWSKI

"Polscy menedżerowie nie dorośli do czegoś innego, niż zarabianie pieniędzy. Jeszcze o blogach prezesów firm"

„Polscy managerowie nie dorośli do faktu, że zarządzając firmą, tym bardziej dużą, mają obowiązek i misję znacznie szerszą niż zarabianie pieniędzy. Nie rozumieją, że odbiorcy ich produktu już nie tylko chcą wiedzieć ile on kosztuje, ale też gdzie i z jakich materiałów został wyprodukowany, czy producent płaci podatki w naszym kraju i jak realizuje misję odpowiedzialności społecznej”