Michał KOSIŃSKI: Big Data - wyzwanie czasu. Jaki świat nowych mediów zbudujemy?
Michał KOSIŃSKI

Michał KOSIŃSKI

Big Data - wyzwanie czasu.
Jaki świat nowych mediów zbudujemy?

Michał Kosiński prowadzący Centrum Psychometryczne na Uniwersytecie Cambridge bada, jakie informacje pozostawiamy w sieci, jak można je wykorzystać do tworzenia profili konsumenckich i wyborczych, jak przewidzieć zachowania użytkownika Internetu. Przy okazji zwraca uwagę na konieczność wypracowania standardów w zapewnieniu pełnej kontroli nad gromadzeniem i udostępnianiem innym swoich danych.

Marc GOODMAN: Zbrodnie przyszłości. Polityka prywatności zawsze zapisana jest drobnym drukiem
Marc GOODMAN

Marc GOODMAN

Zbrodnie przyszłości.
Polityka prywatności zawsze zapisana jest drobnym drukiem

Informacje medyczne, które wcześniej pozostawały bezpiecznie ukryte w zaciszu gabinetów lekarskich — dane dotyczące chorób, dat postawienia diagnoz, wywiadów środowiskowych, objawów, testów na HIV, liczby wirusów we krwi, wyników badań laboratoryjnych, informacji biograficznych, płci i wieku, a nawet fotografie i pełne sekwencje genomu — są sprzedawane na wolnym rynku. I to przez serwis, któremu pacjenci w pełni ufali i w którym szukali pomocy.

Bruce SCHNEIER: Z utratą prywatności tracimy kontrolę nad autoprezentacją
Bruce SCHNEIER

Bruce SCHNEIER

Z utratą prywatności tracimy kontrolę nad autoprezentacją

Prywatność to nieodłączne prawo człowieka; jest niezbędna do zachowania godnego człowieczeństwa. Daje nam wybór i kontrolę nad sposobem prezentowania się światu. danah boyd, etnograf internetu, mówi o tym następująco: „Prywatność nie zależy jedynie od sprawczości; to możliwość osiągnięcia prywatności jest wyrazem sprawczości”.

Jan ŚLIWA: Mikrotargetowanie i datakracja
Jan ŚLIWA

Jan ŚLIWA

Mikrotargetowanie i datakracja

Metody te stosował Obama w 2008 r. i jeszcze lepiej w r. 2012.  Jeszcze w sierpniu 2017 r. wydawało się, że zespół Hillary Clinton robi to lepiej, czyli że świat jest w porządku. Analiza danych stała się grzechem dopiero wtedy, gdy wygrał Donald Trump.

Kevin D.MITNICK: Sztuka podstępu. Tylko jedna historia. Ostrzegawcza
Kevin D.MITNICK

Kevin D.MITNICK

Sztuka podstępu.
Tylko jedna historia. Ostrzegawcza

Dlaczego tak łatwo obcemu podać się za pracownika firmy i udawać go w przekonujący sposób, nabierając nawet ludzi o dużej świadomości tego typu zagrożeń? Dlaczego tak łatwo oszukać człowieka w pełni świadomego procedur bezpieczeństwa, nawet jeśli osoba ta nie ufa ludziom, których nie zna, i dba o ochronę zasobów informacyjnych swojej firmy?

Nathan EAGLE: "Sami zarabiajmy na swoich danych"
Nathan EAGLE

Nathan EAGLE

"Sami zarabiajmy na swoich danych"

Jeśli dane pasywne warte są miliardy dolarów, kiedy sprzedają je strony trzecie, to informacje, którymi dobrowolnie podzielą się sami użytkownicy – wiarygodny, szczery wgląd w ich motywacje konsumenckie – powinny być warte znacznie więcej. Dostrzegając ludzi stojących za danymi, firmy mogą zyskać dostęp i dzielić się tą wartością, tworząc niewykluczającą gospodarkę danych. Dane osobiste są… osobiste. Ludzie sami powinni decydować, czy je udostępniać, i powinni móc to robić na własnych warunkach.