
Prof. Michał KLEIBER
Edukacja, nauka, kultura. Klucze do przyszłości
Świadomość paradygmatu współczesnej nauki i jej osiągnięć stała się istotnym elementem polityki. Nadanie temu stwierdzeniu praktycznego wymiaru jest jednym z wielkich zadań dojrzałej, prawdziwie prorozwojowej polityki państwa.

Jarosław KORDZIŃSKI
Nieliczne rzeczy. Jaka edukacja po?
Od lat wielu z nas mówi, że szkoła nie powinna być taka, jaka jest. A od kilku tygodni po prostu jest inna. To dobra okazja, żeby przemyśleć swój sposób działania jako nauczyciela.

Jarosław KORDZIŃSKI
Protest z wykrzyknikiem. Wszyscy jesteśmy nauczycielami
W środowisku nauczycielskim powstał i stale umacnia się ruch pod nazwą Protest z wykrzyknikiem.

Prof. Joanna WOJDON
Po co uczyć w szkole historii? I jak to robić?
Odejście od tradycyjnego modelu nauczania wymaga od nauczyciela pewnej odwagi; przede wszystkim zaś – starannego przemyślenia celu (lub celów) swojej pracy: zastanowienia się, po co uczniom potrzebna jest w szkole historia.