Prof. Tashi RABGEY: Atak na autorytet. Dalajlama, którego nie znaliście
Prof. Tashi RABGEY

Prof. Tashi RABGEY

Atak na autorytet.
Dalajlama, którego nie znaliście

Celem tego wiralowego filmu było zniszczenie wizerunku osoby, którą przywódcy Chin od dawna publicznie lżą, po cichu się jej obawiając. Odkąd w 1959 r. ogłoszono, że rząd tybetański pozostaje na uchodźstwie w Indiach, prowadzona jest nieustanna kampania mająca na celu oczernienie Dalajlamy, szanowanej osoby publicznej i symbolicznego przywódcy Tybetu.

Prof. Andrzej NOWAK, Piotr ZAREMBA: Naszymi wrogami są lenistwo i niecierpliwość
Piotr ZAREMBAProf. Andrzej NOWAK

Piotr ZAREMBA
Prof. Andrzej NOWAK

Naszymi wrogami są lenistwo i niecierpliwość

Piotr ZAREMBA: – Czasem padają w Polsce twierdzenia, że gdybyśmy bardziej gorliwie opowiadali Zachodowi naszą historię, nakręcili pięć filmów czy napisali trzy książki, zostalibyśmy wysłuchani. A może na naszą historię tam wcale nie czekają?

Prof. Andrzej NOWAK: – Odpowiedź jest złożona. Na pewno nie czekają, przeżywają zalew różnych historii. Nasza jest malownicza, ale jedna z wielu. I są wpływowe kręgi odczuwające do naszej tradycji instynktowną niechęć. Bo katolicka, bo szlachecka, bo republikańska, a nie liberalna. Dla nich atrakcyjna może być tylko Polska zaprzeczająca samej sobie. Rozliczająca się z grzechów. Walcząca z ciemnotą. Niektórzy Polacy uważają, że warto iść w tym kierunku, bo tylko tak pozyskamy innych do naszego wizerunku. Ja sądzę, że ceną byłoby zakłamanie. Nasza historia ani nie zaczyna się od Holocaustu, ani do niego nie prowadzi. A dziś świat tak na to patrzy, a niektórzy w Polsce uważają to za właściwe i naturalne. To błąd. Tak samo nie mieli racji stańczycy patrzący na historię z perspektywy upadku Polski w XVIII wieku.

Eryk MISTEWICZ: "Menedżer z blogiem? Jestem przeciw. To całkowita pomyłka"
Eryk MISTEWICZ

Eryk MISTEWICZ

"Menedżer z blogiem? Jestem przeciw. To całkowita pomyłka"

„Blogi firmowe i eksperckie blogi prezesów firm to komunikacyjny błąd, droga donikąd. Moim zdaniem nie tylko nie budują wizerunku menedżerów, nie wzmacniają ich pozycji rynkowej, ale wręcz osłabiają, wprowadzając dyskomfort w odbiorze, odbierają wypracowaną często przez lata pozycję i powagę”