Guy KAWASAKI
Startupowcy-oszuści. A kłamstwo w biznesie ma krótkie nogi
Dopóki kontrakt nie zostanie podpisany, nie istnieje. Jeśli inwestor postanowi sprawdzić to za tydzień, a kontrakt nadal nie będzie podpisany, przestaniesz być wiarygodny. W ciągu pięciu lat nigdy nie widziałem umowy podpisanej na czas.
Guy KAWASAKI
Nie kupuj followersów, fanów, polubień w mediach 2.0. W ten sposób ściągniesz na siebie złą karmę
Nie przekazuj obowiązków związanych z aktywnością w mediach społecznościowych „ekspertom”, którzy mają maksymalnie stu fanów, piszą tweet raz na miesiąc i liczą sobie horrendalne kwoty za swoje usługi. Dobrą zasadą jest, aby nigdy nie słuchać rad kogoś, kto ma mniej obserwujących niż Ty.
Guy KAWASAKI
Jak odróżnić specjalistów od oszustów?
Co mamy zrobić, żeby zaczęto o nas mówić? Odpowiedź: „Stwórzcie coś wspaniałego i wykorzystujcie media społecznościowe”. Jak duży powinien być nasz budżet na reklamę? Odpowiedź: „Zerowy. Zamiast się reklamować używajcie mediów społecznościowych”. To tylko niektóre z pytań pozwalających odróżnić specjalistę od oszusta.
Guy KAWASAKI
"Czarodziej sieci"
„Gdy ktoś się z Tobą skontaktuje, szybko mu odpowiedz. Dziś „szybko” oznacza, że masz to zrobić w ciągu jednego dnia. Niewiele osób odpowiada szybko i właśnie z tego powodu nie są one w stanie nikogo skutecznie oczarować za pomocą technologii. Szybka odpowiedź jest czymś niezwykłym, a zatem tym bardziej czarującym”.