Łukasz ROGOWSKI

Doktor socjologii, adiunkt w Zakładzie Badań Kultury Wizualnej i Materialnej Instytutu Socjologii UAM w Poznaniu. Interesuje się kulturą wizualną, nowymi mediami, społecznymi aspektami wywierania wpływu. Laureat Nagrody Prezesa Rady Ministrów dla wyróżnionych rozpraw doktorskich. Publikował m.in. w „Kulturze i Społeczeństwie”, „Kulturze Współczesnej”, „Przeglądzie Socjologii Jakościowej”. Prywatnie: miłośnik piłki nożnej, yerba mate i coraz bardziej Twittera.

Łukasz ROGOWSKI: "Twitter i sieci społeczne"
Łukasz ROGOWSKI

Łukasz ROGOWSKI

"Twitter i sieci społeczne"

Jeżeli mamy wrażenie, że Twitter się zmienia, to jest tak raczej dlatego, że zmieniają się natura sieci społecznych, w których uczestniczymy, oraz nasze potrzeby z nimi związane. Czujemy coraz większy przymus wymiany – bez uczestnictwa w tych procesach możemy być postrzegani jako niepełnoprawni członkowie społeczeństwa – a jednocześnie coraz mniejsze zobowiązanie wobec naszych dotychczasowych partnerów wymian. W tym sensie faktycznie może być tak, że ilość zastępuje jakość.

Łukasz ROGOWSKI: "Wyborcza pułapka modernizacji"
Łukasz ROGOWSKI

Łukasz ROGOWSKI

"Wyborcza pułapka modernizacji"

Zwycięstwo Andrzeja Dudy wynika również z tego, że potrafił kampanię uelastycznić i częściowo przynajmniej sprowadzić do kwestii stylów życia, które są jednym z głównych aspektów społeczeństwa ponowoczesnego. Udało mu się przekonać do tego, że wybór polityczny ma charakter elastyczny, że nie zaczyna być trzonem tożsamości wyborcy.