Piotr WEREŚNIAK

Reżyser filmowy, scenarzysta, pisarz. Autor scenariuszy m.in. „Złotopolskich“, „Na dobre i na złe“, „Kilera“, „Pana Tadeusza“,“Zakochanych“, „Kryminalnych“. Reżyser m.in. „M jak miłość“, „Zróbmy sobie wnuka“, „Barwy szczęśćia“ i „Och Karol 2“. Autor powieści „Zabili mnie we wtorek“ i „Nie szukaj mnie“. Absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim i reżyserii na Uniwersytecie Śląskim.

Ryc.: Fabien Clairefond

Piotr WEREŚNIAK: "Bajki kolonizatorów i bajki kolonizowanych"
Piotr WEREŚNIAK

Piotr WEREŚNIAK

"Bajki kolonizatorów i bajki kolonizowanych"

Bajki (opowieści, narracje) bardzo szczelnie wypełniają ludzki świat od zarania homo sapiens. Można śmiało zaryzykować twierdzenie, że opowieści BUDUJĄ nasz świat, bo wszystko, co nie jest naszym osobistym doświadczeniem, jest jakąś opowieścią, jest bajką, jest czyjąś narracją. Każda władza, każda religia, każdy system ekonomiczny i ustrój państwowy oparty jest na „całkowicie prawdziwej” opowieści.

Piotr WEREŚNIAK: "Zmierzch świata pośredników"
Piotr WEREŚNIAK

Piotr WEREŚNIAK

"Zmierzch świata pośredników"

Poprzednia rewolucja przemysłowa w ciągu stu lat zmiotła z powierzchni ziemi porządek starego świata. Dzisiejsza zmiana jest równie głęboka i gwałtowna. Zmiatane są z powierzchni ziemi całe branże. Najbardziej tracą pośrednicy. Bo istotą rewolucji internetowej jest znoszenie jakichkolwiek hierarchii znanych ze świata 1.0 i komunikowanie każdego z każdym na RÓWNYCH ZASADACH. Takiej rewolucji jeszcze na świecie nie było.

Piotr WEREŚNIAK: "Pochwała narracji"
Piotr WEREŚNIAK

Piotr WEREŚNIAK

"Pochwała narracji"

„Dramaturgia zawładnęła światem. Jej prawa rządzą reklamą, sportem, dziennikarstwem, polityką i ekonomią. Dramaturgia wymknęła się z ciemnych sal kinowych, zakurzonych teatrów i szeleszczących kart powieści. Walka z nudą to miliardowy biznes w dzisiejszym świecie”.