Sebastian HEJNOWSKI
"Opowiadamy Polskę światu" wchodzi do kanonu polskiej dyplomacji
Instytut Nowych Mediów ciągle znajduje nowe okazje, by opowiedzieć o Polsce, prezentując nieznane ogółowi fakty, czy to o rotmistrzu Pileckim, czy o pierwszej europejskiej konstytucji.
Sebastian HEJNOWSKI
100-lecie przegranych narracji
Postawilśmy historię naszego kraju na równi z Łotwą czy Czechosłowacją, które powstały wraz z 11 innymi krajami na mocy traktatu wersalskiego. Jak ma się do tego ponad 1000-letnia historia Polski? Jak mówić o Sobieskim, Koperniku czy Marii Curie- Skłodowskiej, skoro Polska istnieje zaledwie od 100 lat? Tak poważny błąd narracyjny nie miał prawa zaistnieć w kraju, który świadomie promuje politykę historyczną.
Sebastian HEJNOWSKI
Kolejne pokolenie w biznesie coraz silniej zwraca uwagę na wartości, etykę, transparentność
Nasze elity biznesowe nie chcą uchodzić za cwaniaków, którzy w sprytny sposób zarobili pieniądze kosztem czyjejś krzywdy. To wielka i zauważalna zmiana. Reputacja nabiera znaczenia i osoby, które uchodzą za skorumpowane, czeka ostracyzm. Wciąż są branże, które mają bardzo nisko ustawione standardy etyczne i gdzie taki model zachowań nie dotarł, ale młode pokolenie ma dużą siłę piętnowania i wymiany doświadczeń.
Sebastian HEJNOWSKI
"Polscy menedżerowie nie dorośli do czegoś innego, niż zarabianie pieniędzy. Jeszcze o blogach prezesów firm"
„Polscy managerowie nie dorośli do faktu, że zarządzając firmą, tym bardziej dużą, mają obowiązek i misję znacznie szerszą niż zarabianie pieniędzy. Nie rozumieją, że odbiorcy ich produktu już nie tylko chcą wiedzieć ile on kosztuje, ale też gdzie i z jakich materiałów został wyprodukowany, czy producent płaci podatki w naszym kraju i jak realizuje misję odpowiedzialności społecznej”