ChatGPT zakazany na paryskim Science Po pod karą usunięcia z uniwersytetu i zakazu studiowania we Francji

ChatGPT zakazany przez Science Po. Prestiżowy francuski Instytut Nauk Politycznych poinformował w piątek, że zakazuje studentom posługiwania się sztuczną inteligencją ChatGPT, która jest w stanie redagować teksty, pod karą usunięcia z uniwersytetu lub zakazu podejmowania studiów na uczelniach wyższych.
ChatGPT zakazany
.Korzystanie ze sztucznej inteligencji, o ile nie jest częścią procesu „pedagogicznego zainicjowanego przez wykładowcę”, będzie uznawane za popełnianie plagiatu i zostaje „ściśle zabronione” – głosi list wysłany przez władze Science Po do wszystkich studentów i pracowników naukowych instytutu.
Korzystanie z pomocy sztucznej inteligencji rodzi pytania o „fałszerstwo, a w szczególności o plagiat” – uznała dyrekcja instytutu.
Science Po jest pierwszą uczelnią we Francji, która podjęła decyzję o zakazie korzystania ze sztucznej inteligencji.
W połowie grudnia ubiegłego roku, kilka tygodni po udostępnieniu przez kalifornijski start-up OpenAI programu (chatbota) ChatGPT, osiem australijskich uniwersytetów ogłosiło, że modyfikuje proces egzaminacyjny, ponieważ wykorzystywanie przez studentów sztucznej inteligencji uczy ich oszukiwania.
Przyszłość edukacji
.„Transformacja czekająca świat edukacji w dobie rozwiniętej Sztucznej Inteligencji zapowiada się bezprecedensowo” – twierdzi Jędrzej STĘPIEŃ, założyciel Studio Mentals, szkoły językowej działającej w oparciu o autorski program obcowania z językiem.
„Studenci zlecający dziś aplikacji ChatGPT pisanie za nich prac semestralnych czy kandydaci do pracy delegujący mu pisanie listów motywacyjnych, rozwiązując swoje doraźne problemy, przyczyniają się do głębokiej transformacji rynku pracy i sektora edukacji. Jakiego rodzaju będą to zmiany, staje się właśnie przedmiotem gorących debat”.
„W ręce ludzi trafia superinteligentny instrument o niemal nieograniczonym potencjale twórczym, którego obsługa jest bardzo prosta i sprowadza się do wydawania poleceń czy wręcz życzeń, z których każde zostaje natychmiast spełnione. Dodajmy, że polecenia wydaje się nie językiem programowania, którego nauka trwa latami, tylko zwykłym językiem ludzkim, którego używa się na co dzień„.
.Zastanawiając się nad przyszłością Jędrzej STĘPIEŃ stwierdza, że „stanowiska pracy, które będziemy zajmować, bardziej zależeć będą od naszych cech niż realnej wiedzy czy umiejętności. Zdecydowanie bardziej będą się liczyć charakter, odwaga, wizja, przenikliwość, opanowanie, pomysłowość czy wyobraźnia. Edukacja przyszłości będzie musiała stawiać na ich kształcenie i pielęgnowanie, bo to one, znajdując potem odzwierciedlenie w tym, co wykonują dla nas maszyny, decydować będą o jakości naszej pracy. Cechy te od zawsze decydowały o naszej przyszłości i kierunku zmian. Teraz zdecydują o tym, czy nasz nowy asystent zostanie naszym szefem”.
PAP/WszystkoCoNajważniejsze/PP