„Tak dla CPK” - podpisy zbierane w całej Polsce
Stowarzyszenie „Tak dla CPK” zbiera podpisy pod projektem ustawy zobowiązującej rząd do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego z terminem oddania części lotniskowej na koniec 2030 i zakazem rozbudowy Lotniska Chopina. Inicjatywa ta musi zebrać 100 tys. podpisów, a czas został wyznaczony do 15 września 2024 r. Autorzy akcji apelują tym samym o jak najszerszy udział w inicjatywie, która ma doprowadzić do powstania kluczowej inicjatywy dla rozwoju Polski.
„Tak dla CPK” zbiera podpisy
.Inicjatywa budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, który mógłby stać się kołem zamachowym dla polskiej gospodarki, łączy zarazem sympatyków prawicy, centrum, lewicy. Świadczy o tym najlepiej akcja „Tak dla CPK”, w którą są zaangażowani ludzie znajdujący się na co dzień po przeciwległych stronach debaty politycznej. Członkami stowarzyszenie są zarazem eksperci od kwestii logistyki oraz transportu, jak i zwykli obywatele. Wszyscy oni w ostatnich tygodniach szczególnie podwoili wysiłki, gdyż czas na zebranie 100 tys. podpisów pod projektem mają oni do 15 września.
Prezesem stowarzyszenia „Tak dla CPK” jest Maciej Wilk, były wiceprezes LOT, a obecnie dyrektor w kanadyjskich liniach lotniczych Flair Air. Jest on jednym z najbardziej znanych popularyzatorów idei budowy Centralny Port Komunikacyjny. Wiceprezesami tej organizacji są z kolei: Andrzej Banucha, Michał Czarnik, Rafał Milczarski, Patryk Wild. Maciej Wilk podkreśla, że ruch ten jest apartyjny i apolityczny, a także finansowany wyłącznie ze środków własnych.
„Projekt gwarantujący dynamiczny wzrost gospodarczy”
.Celem inicjatywy jak twierdzą sami jej twórcy jest doprowadzenie do wybudowania w jak najszybszym terminie zarazem komponentu lotniskowego, jak i kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego. „Dążymy do tego, aby CPK stał się katalizatorem transformacji polskiego krajobrazu komunikacji i logistyki oraz przyczynił się do dynamicznego wzrostu gospodarczego” – dowodzą autorzy inicjatywy.
Ich zdaniem powstanie tego centralnego hubu lotniczo-kolejowego przyczyniłoby się do „znacznego wzrostu gospodarczego, zwiększenia dochodów podatkowych budżetu oraz poprawy jakości życia wszystkich Polaków”. Jak dodają specjaliści, ci którzy wspierają Centralny Port Komunikacyjny przyczyniają się do wzrostu gospodarczego Polski.
Uczestnicy akcji zbierają podpisy za inicjatywą budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w całym szeregu różnych miast i miejscowości w Polsce. W ostatnich dniach były one zbierane chociażby we Wrocławiu, Częstochowie, Kutnie, Rzeszowie, Raciborzu. Po zebraniu 100 tys. podpisów projekt ustawy wraz z nimi zostanie złożony w Sejmie.
Silna Polska w bezpiecznej Europie
.Na łamach „Wszystko co Najważniejsze” ukazał się tekst poseł Pauliny MATYSIAK pt. „Silna Polska w bezpiecznej Europie”. Jak przekonuje autorka: „Polska umie wymyślić BLIKa, wygrać Rolanda Garrosa i grać w FC Barcelona. Będzie też umiała zbudować CPK, bezpieczne elektrownie jądrowe i superszybkie koleje”.
„Silna Polska w bezpiecznej Europie to taka, która się rozwija i taka, która inwestuje. Silna Polska to państwo, które robi rzeczy. Inwestuje w infrastrukturę, w naukę i technologie, ale przede wszystkim inwestuje w człowieka. Inwestuje w godne płace, w mieszkania, w niezawodny transport publiczny. I troszczy się o klimat. To jest szansa na dobre życie i szansa na przyszłość, o jakiej marzymy. To nie są puste słowa, tylko plan na przyszłość. Plan, ktory można i trzeba zrealizować” – pisze Paulina MATYSIAK.
Jak podkreśla, „nie jesteśmy już biednym krajem na dorobku — staliśmy się jedną z największych gospodarek świata. Jesteśmy 21. lub 22. gospodarką globu. Nie możemy przegapić tej zmiany i myśleć sparaliżowani kompleksami. Zmieniła się nasza pozycja, musi się też zmienić myślenie. Bogate społeczeństwa — czyli my! — są nimi dlatego, że się wciąż rozwijają. I że wierzą w siebie. Inwestują i rozwijają projekty, które zapewnią im lepszą przyszłość. I otworzą nowe możliwości”.
WszystkocoNajważniejsze/Marcin Jarzębski