
Najwięcej turystów w Japonii od pandemii COVID-19

Żaden inny miesiąc nie przyciąga do Japonii więcej turystów niż kwiecień, gdy kwitną wiśnie. Zgodnie z danymi Japońskiej Agencji Turystycznej z 20 maja, w kwietniu 2023 roku kraj odwiedziło ich niecałe 2 miliony. To najwięcej od października 2022 roku, kiedy Japonia zrezygnowała z pandemicznych obostrzeń.
.W 2023 roku odnotowano 67% zagranicznych odwiedzających w porównaniu z ich liczbą przed pandemią COVID-19. Ostatnie restrykcje, w tym obowiązek pokazywania negatywnego wyniku testu lub potwierdzenia szczepienia, zostały zniesione 29 kwietnia. Turyści w Japonii zaczynają pojawiać się coraz liczniej.
Wśród zagranicznych gości było najwięcej Koreańczyków (ok. 470 tys. osób), Tajwańczyków (ok. 300 tys. osób) oraz Amerykanów (ok. 180 tys. osób).
„Na pewno będziemy obserwować ciągły wzrost połączeń międzynarodowych z Chin. W okresie od marca 2023 do kwietnia 2023 odnotowaliśmy 11% wzrostu” podsumowuje Asami Chung stojący na czele biura podróżniczego FCM Japan. W kwietniu 2019 roku co czwarty turysta przybywający do Japonii był Chińczykiem. Jak podaje Japońska Agencja Turystyki, w kwietniu 2023 roku odnotowano ich ok. 110 tysięcy.
Statystyki odwiedzających budzą entuzjazm setek tysięcy Japończyków, którzy wspierają japoński sektor turystyczny. W 2020 roku było ich ponad 6 milionów. COVID-19 gwałtownie zatrzymał nie tylko turystów z pobliskich krajów, ale także japońskich podróżnych. W międzyczasie jen gwałtownie osłabił się w stosunku do euro i dolara, co wpłynęło na koszty podróżowania.
„Słaby jen pozytywnie wpływa na podróże do Japonii pomimo wysokich kosztów” – podkreślił Chung, Tokio nadal znajduje się w ścisłej czołówce najdroższych hoteli w Azji.
.Kwiecień przebiega w Japonii przede wszystkim pod znakiem dwóch kluczowych tygodni kwitnienia wiśni. To także czas przyjemnej pogody, poprzedzającej porę deszczową i upalne, wilgotne lato. Jest wypełniony ogromną liczbą lokalnych i regionalnych wiosennych festiwali, spotkań, pikników i imprez. Wiele z nich powróciło w 2023 roku po kilkuletniej przerwie wywołanej przez COVID-19. Turyści w Japonii przyciągani są także przez sezonową kuchnię, pełną młodych pędów bambusa, dzikich ziół i słodyczy z kwitnącej wiśni.
Oprac. Agnieszka Pawnik