Prof. Zbigniew SKOWRON: Fryderyk Chopin jako pedagog
Prof. Zbigniew SKOWRON

Prof. Zbigniew SKOWRON

Fryderyk Chopin jako pedagog

Perspektywa wielości odczytań i otwartości wykonań dzieł Chopina leży do dziś u podstaw międzynarodowego konkursu jego imienia – pisze Prof. Zbigniew SKOWRON

Prof. Zofia CHECHLIŃSKA: Z czego grać Chopina? Od rękopisu do druku
Prof. Zofia CHECHLIŃSKA

Prof. Zofia CHECHLIŃSKA

Z czego grać Chopina? Od rękopisu do druku

Wykorzystanie faksymile autografu muzycznego obok wydania źródłowego pozwala pianiście na maksymalne zbliżenie się do koncepcji i intencji brzmieniowej kompozytora – pisze prof. Zofia CHECHLIŃSKA

Prof. Benjamin VOGEL: Na jakich fortepianach grał Fryderyk Chopin?
Prof. Benjamin VOGEL

Prof. Benjamin VOGEL

Na jakich fortepianach grał Fryderyk Chopin?

Na to pytanie niezwykle trudno odpowiedzieć w kilku zdaniach. Fortepian powstał bardzo niedawno, około 320 lat temu. Przez kilka minionych wieków ewoluował konstrukcyjnie i brzmieniowo w dość szybkim tempie, przy wykorzystaniu zdobyczy techniki i technologii poszczególnych epok, aż w drugiej połowie XIX w. uzyskał znaną dzisiaj formę, budowę i brzmienie.

Stanisław LESZCZYŃSKI: Czy grać na fortepianie Chopina?
Stanisław LESZCZYŃSKI

Stanisław LESZCZYŃSKI

Czy grać na fortepianie Chopina?

Muzyka Chopina to traktat o nas samych, to dźwiękiem opisany człowieczy los. To właśnie decyduje, dlaczego kompozytor ten jest tak bardzo obecny w świecie kultur bliskich nam i tych odległych.

Viola D’AMBROSIO: Fryderyk Chopin i Rzym
Viola D’AMBROSIO

Viola D’AMBROSIO

Fryderyk Chopin i Rzym

Muzyka Chopina, przesiąknięta poetycką inspiracją, była obecna w rzymskim fermencie kulturowym i doceniana także po śmierci artysty.