Carrefour kupił 36 hektarów terenu konstrukcyjnego w... metaverse

Carrefour kupił wirtualny teren w metaświecie – ta informacja zelektryzowała świat nowych mediów, analityków i ekspertów próbujących dookreślić, co planuje Mark Zuckerberg mówiąc o metaverse, a co ciekawsze: kto pójdzie w jego ślady.

Właściciel sieci supermarketów Carrefour kupił w metaświecie gry komputerowej The Sandbox teren, odpowiadający powierzchni 36 hektarów. Wcześniej w metaverse, a więc w całkowicie wirtualny teren zainwestował również Adidas i Warner Music.

Metaświat (metaverse) to sieć wirtualnych światów, skupiająca różne środowiska cyfrowe. Carrefour chce wykorzystać kupioną w metaświecie powierzchnię do organizowania wydarzeń i wypuszczania nowych produktów na rynek. Jak tłumaczy Élodie PERTHUISOT, odpowiedzialna za transformację cyfrową sieci Carrefour, strategia marki to „bycie w centrum wschodzących tendencji, aby je rozumieć i nie musieć na nie reagować później. W tym przypadku zobaczymy konkretnie, co dzieje się w metaświecie i będziemy stać w pierwszym szeregu”.

Gra komputerowa The Sandbox, stworzona przez francuskie studio Pixowl, pozwala firmom i prywatnym przedsiębiorcom na wejście w posiadanie ziem i wykorzystanie ich według własnego zamysłu. Według danych platformy OpenSea inwestycja kosztowała Carrefour 120 jednostek kryptowaluty Ethereum, odpowiadającym kwocie około 300 000 euro. Za tę kwotę Carrefour uzyskał swój adres w metaświecie (czy też: w metaverse) 33.147 w The Sandbox. „To nasz pierwszy adres w metaświecie. To nasz obszar innowacji, przejaw naszej cyfrowej transformacji” – napisała Perthuisot.

Czymże mają być „innowacje, będące przejawem cyfrowej transformacji”? Najpewniej podejmowane będą prace nad wykorzystaniem cyfrowej przestrzeni do laboratoryjnych badań pokazujących powtarzające się strategie konsumeryzmu i możliwość dostosowania handlu do zmieniających się warunków.

Już w ub. roku, w trakcie Dni Cyfrowych w Paryżu, Carrefour zapowiedział, że w perspektywie 2026 r. chce zostać „globalnym liderem w cyfrowym handlu detalicznym”.

Kolejne firmy, instytucje publicze, państwa, wchodzą w metaświat (metaverse). Tworzą tam swoje domy, magazyny, centra logistyczne, ośrodki badawcze, ambasady, instytuty kultury, agencje i instytuty, teatry, biblioteki, szpitale, lotniska, a nawet… media.

Oprac.JM

WARTO PRZECZYTAĆ WIĘCEJ O METAVERSE (METAŚWIECIE):

Materiał chroniony prawem autorskim. Dalsze rozpowszechnianie wyłącznie za zgodą wydawcy. 3 lutego 2022