Juliusz BRAUN: Polskie spory o media publiczne Juliusz BRAUN: Polskie spory o media publiczne
Juliusz BRAUN

Juliusz BRAUN

Polskie spory o media publiczne

Media publiczne trzeba wynaleźć na nowo, powiedzieć trzeba jasno, że istniejący model wyczerpał swoje możliwości. Media publiczne w Polsce stoją w obliczu problemów, których rozwiązania nie można odkładać ad Kalendas Graecas.

Marek KACPRZAK: "Siła narracji. Powrót do ogniska" Marek KACPRZAK: "Siła narracji. Powrót do ogniska"
Marek KACPRZAK

Marek KACPRZAK

"Siła narracji. Powrót do ogniska"

Jeśli tekst pisany przestaje być używany, to oralność zyskuje na znaczeniu. Telewizja w tym wypadku zastępuje opowiadającego przedstawiciela starszyzny ludu, a właściwie jest świetnym nośnikiem treści mówionych. Mimo że potrafimy czytać i pisać, duża część z nas przestaje korzystać z tych umiejętności. Cofa się w swych formach komunikacji tylko do oralności. Przekazów słownych i to tylko do tych, które komunikują jednostronnie. Stajemy się oralnymi odbiorcami.

Marek KACPRZAK: "Dekalog dla "Wiadomości" Marek KACPRZAK: "Dekalog dla "Wiadomości"
Marek KACPRZAK

Marek KACPRZAK

"Dekalog dla "Wiadomości"

Przed ekipą Wiadomości stoi ogromna szansa i zarazem okazja, by właściwie zmienić wszystko. Zrobić dziennik nowatorski i inny. Taki, który na nowo zdefiniuje wartość informacyjnego przekazu publicznego nadawcy, który wyznaczy nowe standardy i nową jakość. Najgorsze, co może spotkać wiadomości i widzów, to jedynie wymiana ludzi, a pozostawienie formy w dotychczasowym kształcie.

Jarosław OBREMSKI: O powadze mediów. I konieczności przywrócenia w nich równowagi Jarosław OBREMSKI: O powadze mediów. I konieczności przywrócenia w nich równowagi
Jarosław OBREMSKI

Jarosław OBREMSKI

O powadze mediów. I konieczności przywrócenia w nich równowagi

25 października 2015 r. wyborcy dokooptowali nową grupę do systemu politycznego. Przegrani nie są w stanie tego zaakceptować, a przecież konieczne jest dokooptowanie między innymi tego środowiska jako ekspertów i dziennikarzy. Od tego zależy bardzo dużo: zależy, czy Polska będzie składać się z dwóch wrogich plemion biegających na skargę do innych.

Andrzej GODLEWSKI: "Siedem najważniejszych wydarzeń 2014, o których już zapomnieliście" Andrzej GODLEWSKI: "Siedem najważniejszych wydarzeń 2014, o których już zapomnieliście"
Andrzej GODLEWSKI

Andrzej GODLEWSKI

"Siedem najważniejszych wydarzeń 2014, o których już zapomnieliście"

W ostatnie święta Bożego Narodzenia Polacy spędzili przed telewizorami po prawie sześć godzin, czyli pół godziny więcej niż w 2013 r. Czy to są właśnie symptomy końca telewizji, który jest tak regularnie zapowiadany? Wygląda jednak na to, że ta oczywista prawda jest ciągle za mało przypominana. Ludziom działającym w polskim życiu publicznym i zajmującym się jego analizą nieustannie bowiem umyka, że dziś to telewizja jest „najważniejszą ze sztuk”.

Michał SZUŁDRZYŃSKI: "Telewizja Trwam. Telewizja Republika. Telewizja z przesłaniem" Michał SZUŁDRZYŃSKI: "Telewizja Trwam. Telewizja Republika. Telewizja z przesłaniem"
Michał SZUŁDRZYŃSKI

Michał SZUŁDRZYŃSKI

"Telewizja Trwam. Telewizja Republika. Telewizja z przesłaniem"

Powstanie najpierw jednego tygodnika prawicowego, a później konkurencja trzech tytułów znacznie poszerzyła liczbę czytelników chętnych do sięgania po taką ofertę. Są to jednak pisma nowoczesne, korzystające z wszystkich zalet swej konkurencji, oferujące jednak brakujące na rynku treści. By odnieść sukces telewizje prawicowe nie mogą ścigać się z telewizjami regionalnymi. Swoja ofertę muszą podawać nowocześnie i ciekawie. Do tego jednak potrzeba gigantycznych nakładów finansowych, które jednak znajdują się jak się wydaje poza zasięgiem obu nadawców.

Juliusz BRAUN: "Czas honoru TVP" Juliusz BRAUN: "Czas honoru TVP"
Juliusz BRAUN

Juliusz BRAUN

"Czas honoru TVP"

“Odkąd Milton Friedman stwierdził, że „nie ma darmowych obiadów”, nie ma potrzeby uzasadniać, iż nie ma także darmowych programów telewizyjnych. Programy wysokiej jakości, które nie mogą być sfinansowane komercyjnie, muszą być dotowane ze środków publicznych. Kropka”.

Marek KACPRZAK: "Dlaczego upada telewizja?" Marek KACPRZAK: "Dlaczego upada telewizja?"
Marek KACPRZAK

Marek KACPRZAK

"Dlaczego upada telewizja?"

“Traktowanie konferencji jako wypełniacz czasu, stało się świetnym narzędziem w rękach polityków, zwłaszcza, że redakcje delegują do obsługi konferencji początkujących dziennikarzy, a niekiedy nawet samych operatorów kamery”

Magazyn idei "Wszystko Co Najważniejsze" oczekuje na Państwa w EMPIKach w całym kraju, w Księgarni Polskiej w Paryżu na Saint-Germain, naprawdę dobrych księgarniach w Polsce i ośrodkach polonijnych, a także w miejscach najważniejszych debat, dyskusji, kongresów i miejscach wykuwania idei.

Aktualne oraz wcześniejsze wydania dostępne są także wysyłkowo.

zamawiam