Łukasz PUŁA: Marnowanie publicznych pieniędzy w Krakowie
Łukasz PUŁA

Łukasz PUŁA

Marnowanie publicznych pieniędzy w Krakowie

Niedawno rozpoczęła się budowa linii tramwajowej do krakowskich Mistrzejowic. Tym razem na przeszkodzie stanęły nie drzewa, ale będące w dobrym stanie elementy małej architektury o łącznej wartości prawie 200 tys. zł. O kilkadziesiąt koszy, stojaków rowerowych, ławek czy podpórek przy przejazdach rowerowych bezskutecznie upominałem się w urzędach miejskich. Kiedy okazało się, że urzędnicy zwlekają z działaniem, wziąłem sprawy w swoje ręce. Po czym urzędnicy zaczęli straszyć mnie sądem.

Maciej FIJAK: „Wspólnie dla Miasta”. Czy w Krakowie uda się zmienić priorytety?
Maciej FIJAK

Maciej FIJAK

„Wspólnie dla Miasta”. Czy w Krakowie uda się zmienić priorytety?

Rok spotkań i warsztatów, ponad 50 osób zaangażowanych w liczne dyskusje i wreszcie efekt: 21 tez miejskich, 150 propozycji na lepsze miasto i inauguracja bardzo krakowskiego projektu, do którego każdy może dołączyć. Mowa o Koalicji Ruchów Krakowskich – „Wspólnie dla Miasta”. „Kraków się zmienia, zmieniają się także wyzwania przed nim stojące. Czas zmienić priorytety, które wytyczają drogę rozwoju i zarządzania naszym miastem” – można przeczytać w raporcie.

Andrzej BITTEL: Deprowincjonalizacja polskiej rzeczywistości
Andrzej BITTEL

Andrzej BITTEL

Deprowincjonalizacja polskiej rzeczywistości

Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku zakłada finansowanie rzędu 70 mld zł oraz przebudowę 9000 km torów, z czego zmodernizowano już ponad 2600 km. Oznacza to skrócenie czasu podróży oraz reaktywację porzuconych linii i przywrócenie połączeń do mniejszych, wcześniej zaniedbanych komunikacyjnie miast, takich jak Knurów, Radzyń Podlaski, Milicz czy Sandomierz.

Andrzej ADAMCZYK: Walka z wykluczeniem komunikacyjnym
Andrzej ADAMCZYK

Andrzej ADAMCZYK

Walka z wykluczeniem komunikacyjnym

Przywracanie połączeń autobusowych i modernizacja dróg lokalnych to zwiększenie szans rozwojowych każdego regionu Polski. Zaczęło funkcjonować prawie 1400 nowych linii autobusowych w całym kraju. Nowymi połączeniami objęto 850 gmin zamieszkałych przez ponad 9 mln osób!

Łukasz OLEJNIK: "Infrastruktury miękkie. Zagrożenia bezpieczeństwa. Zagrożenia prywatności"
Łukasz OLEJNIK

Łukasz OLEJNIK

"Infrastruktury miękkie. Zagrożenia bezpieczeństwa. Zagrożenia prywatności"

Jeśli uznamy, że tradycyjne infrastruktury twarde, takie jak energetyka czy sieci kolejowe, znajdują się na niższych poziomach, natomiast infrastruktury udostępniane przez np. firmy internetowe znajdują się na poziomach wyższych w hierarchii infrastruktur, to powstaje ciekawe pytanie, co może je czekać w najbliższym czasie.