Éric Zemmour podbija francuski internet - wyniki barometru France Inter i Visibrain

Stacja France Inter i firma Visibrain ogłosiły barometr nastrojów w sieciach społecznościowych przed zbliżającymi się wyborami. Badano zainteresowanie takimi kandydatami jak Emmanuel Macron, Éric Zemmour, Marine Le Pen, Valérie Pécresse, Jean-Luc Mélenchon, Anne Hidalgo, Philippe Poutou, Arnaud Montebourg, Yannick Jadot, Nicolas Dupont-Aignan, Florian Philippot, François Asselineau, Jean Lassalle, Nathalie Arthaud i Fabien Roussel w mediach społecznościowych Twitter, Facebook, Instagram, Youtube i Tik Tok.
Największe zainteresowanie wzbudzał Éric Zemmour, w ciągu ostatniego miesiąca na jego temat powstało 5,3 mln wpisów. 34% wszystkich wpisów dotyczących wyborów prezydenckich dotyczyło Zemmoura. To co zwraca uwagę to dobre zorganizowanie kampanii tego kandydata w mediach społecznościowych, z użyciem hasztagów #Zemmour2022, #ZemmourPresident oraz #ZemmourPourTous.
Obecność kandydatów w mediach społecznościowych:

Żródło: France Inter [LINK].
Na drugiej pozycji zainteresowania francuskich internautów znalazła się Valérie Pécresse, która wygrała rywalizację wewnętrzną wśród Republikanów. Na niej skupiły się media mainstreamowe we Francji, ona była zapraszana do wszystkich programów telewizyjnych, udzielała wywiadów. 21 proc. z 1,4 mln wpisów dotyczyło właśnie jej zwycięstwa w prawyborach Republikanów.
Trzecią pozycję zajął Jean Luc Mélenchon, kandydat ekstremistycznej lewicy, z ponad milionowym zainteresowaniem internautów, głównie z uwagi na ogłoszenie swojej kandydatury, w dniu w którym uczynił to też Éric Zemmour.
Komu przybywa najwięcej fanów na Facebooku i Twitterze?
Największe zainteresowanie Érykiem Zemmourem wśród francuskich internautów przekłada się na największy wśród kandydatów przyrost jego konta na Facebooku i Twitterze. W przypadku Facebooka jego konto liczące 231.000 przyrosło o 30,25% w ciągu miesiąca, podobnie jak na Twitterze (334.000, o 8,07%) i na Instagramie (163.000, o 14,27%).
Ze słabszymi wynikami, na drugim miejscu sytuuje się Valérie Pécresse: 91.000 i wzrost o 12,65% na Facebooku, 409 000 i wzrost o 4,30% na Twitterze i 32.000 z wzrostem 21,80% na Instagramie.
Oczywiście prym wiedzie urzędujący prezydent Emmanuel Macron z 4.268.000 fanami na Facebooku (wzrost 0,45%). Z kolei w przypadku Marine Le Pen w ostatnim czasie traci ona swoich facebookowych zwolenników (1 610 000, spadek o – 0,13%).
Éric Zemmour to także najwięcej interakcji
848 postów Érica Zemmoura spowodowało 2.641.663 reakcji, ze średnią 3.115. To o wiele więcej od innych uczestników wyścigu prezydenckiego, których treści nie budziły tak żywych reakcji. W przypadku V.Pecresse wskaźnik ten wynosił 651, M.Le Pen 1.433, zaś A.Hidalgo 314.
Do Érica Zemmoura należy także palma pierwszeństwa jeśli chodzi o najczęściej odtwarzane wideo. To jego kilkugodzinny wywiad dla Cyrila Hanouny. Został odtworzony ponad 4,5 mln razy, z 76.000 polubień.
Żródło: France Inter [LINK].