

Eryk MISTEWICZ
Trzymajmy się dobrych mediów
Jesteśmy elitą, my czytelnicy i twórcy wysokojakościowych treści. A jeśli tak, to naszym obowiązkiem jest nieść kaganek oświaty. Wciąż, od stuleci, niezmiennie – w rozmowie z Barbarą STEFAŃSKĄ mówi Eryk MISTEWICZ.

Instytut Nowych Mediów
Nr 56. „Wszystko co Najważniejsze” już jest w EMPIKach, Księgarni Polskiej w Paryżu oraz wysyłkowo i w prenumeracie — w Sklepie Idei
Miesięcznik „Wszystko co Najważniejsze” w nr 56 przynosi teksty filozofów, naukowców, polityków, strategów i artystów.

Instytut Nowych Mediów
Nr 55. „Wszystko co Najważniejsze” już jest w EMPIKach, Księgarni Polskiej w Paryżu, a wysyłkowo i w prenumeracie — w Sklepie Idei
Zapraszamy do lektury! Najnowsze wydanie „Wszystko co Najważniejsze” dostępne w EMPIKach w całym kraju, w Księgarni Polskiej w Paryżu (123, Bd Saint-Germain), a także wysyłkowo, wydania archiwalne i bieżące oraz prenumerata, w SKLEPIE IDEI: www.SklepIdei.pl/wcn.

Instytut Nowych Mediów
Miesięcznik „Wszystko co Najważniejsze” nr 54. już jest w EMPIKach, Księgarni Polskiej w Paryżu, a wysyłkowo i w prenumeracie — w Sklepie Idei
Miesięcznik „Wszystko co Najważniejsze” nr 54 z tekstami filozofów, naukowców, polityków, strategów i artystów.

Mateusz M. KRAWCZYK
Biblioteka w Ugandzie. Świątynia
Biblioteka jest jak świątynia. Specjalne miejsce skupienia, w którym obowiązują zasady. Tutaj to wiedza wyzwala, a nie chaos. Wyzwaniem jest sprawić, żeby to, co zbudowane przetrwało.

Dariusz CHEŁSTOWSKI
Audytor jakości dziennikarstwa - antidotum na bylejakość mediów?
Audytor byłby kimś, kto bierze udział w pracach zarządu, ale nie decyduje bezpośrednio, jest jego niezależnym składnikiem, nie członkiem. Bezcennym ekspertem, korzystającym z nadzwyczajnych uprawnień, jakie daje mu właściciel i rada nadzorcza. On nie przeszkadza, lecz wyłącznie pomaga. A jego zatrudnienie nie kosztuje więcej niż w przypadku członka rady nadzorczej lub zarządu, jest wyjątkowe i tylko jedno. Wtedy jest szansa, że jakość bez cenzury, na którą w mediach prawie wszyscy narzekamy, przestanie spadać, a zyski zaczną rosnąć.

Giuseppe SMORTO
Jacek TACIK
"Internet nie jest odpowiedzialny za upadek prasy"
Giuseppe SMORTO: „Informacje publikujemy na naszej stronie internetowej, w naszej telewizji internetowej, są one również dostępne w mediach społecznościowych i na komórkach. Nie było chyba lepszego momentu w historii, żeby zostać dziennikarzem. Nowe media dają niewyobrażalnie dużo możliwości. We Włoszech, a zapewne też w Polsce zaczęła w końcu rosnąć liczba czytelników”

Eryk MISTEWICZ
"Okładka"
Po co mam kupować tygodnik, którego okładka przestała się już różnić od memu z Demotywatory.pl? Także pod kątem wykonania — i okładka w kiosku, i mem w sieci wykonane są jakby przez tę samą osobę, podobną techniką, podobnym sposobem szparowania zdjęcia, nawet z użyciem podobnych fontów, z podobną ostrą kolorystyką i podobnym tekstem. O podobnej wrażliwości, albo jej braku.

Marek TWARÓG
"Tak, gazety codzienne straciły napęd, ale za wcześnie, by mówić o muzeum"
Dziennikarze świetnie sobie poradzą w nowych mediach, o to jestem spokojny. A co z produktem? Papierowa gazeta codzienna ustąpiła miejsca szybkiemu światu i nie będzie powrotu do sytuacji sprzed lat. To jasne. Jednak papier, jako nośnik opinii, jeszcze dłuższy czas się sprawdzi. Opinii, nie informacji. Co do informacji – zgoda z Baekdalem. Prasa generalnie leży na łopatkach.

@Dziennikarzom
„Można się śledząc te wpisy pośmiać, ale można i zadumać. Łatwo zauważyć, jak kondycja ekonomiczna współczesnych mediów wpływa często na jakość produktu – przepisywanego pospiesznie z PAP, bezrefleksyjnie, aby szybciej, aby więcej. Pokazuje pośpiech i zmieniające się media”