1. Najlepsze zdjęcia z przeglądu Mobilny Tydzień 2.0, edycja 33 (kurator: Mateusz Jaszak)
Komentarz: Martwa natura w interpretacji Szymona przedstawia piękno codzienności w zupełnie nowym ujęciu. Krzesło, cień… może wydawać się, że jest to nic szczególnego, aczkolwiek ten obraz zatrzymał mnie na dłużej. Nie potrafię racjonalnie wyjaśnić powodu wyboru propozycji na zdjęcie tygodnia. Ta fotografia mogłaby się pojawić na okładce odświeżonego wydania “Politei” Platona, w którym znajdziecie metaforę wpływu idei na życie ludzi, jaką jest jaskinia platońska. Tam doczesnością jest jaskinia (a krzesło jest tworem doczesnym), w której pojawiają cienie-idee. Odrzucenie powierzchowności i racjonalne podejście do rzeczywistości prowadzi ludzi do poznania prawdy o naturze świata.
Komentarz: Interakcja martwego z żywym… Marcin pokazał kontrast przy pomocy formy i treści, co wzmacnia dany efekt. Fotograf zwrócił uwagę na to, co różni nas od zimnych, bezdusznych przedmiotów i przypomina nam, że posiadamy dar zwany siłą sprawczą.
Wszystkie wyróżnione zdjęcia w 33 edycji Mobilnego Tygodnia 2.0
2. Najlepsze zdjęcia z przeglądu Mobilny Tydzień 2.0, edycja 34 (kurator: Dorota Piechowiak)
Komentarz: Gra światła i cieni tworząca piękną kompozycję od razu przykuła moje oko i zadecydowała o tym wyborze.
Komentarz: Nostalgiczny widok ze świetnym światłem Damiana Jóskowiaka. Damian w tym tygodniu podlinkował całe morze ciekawych zdjęć i trudno było się zdecydować na jedno. Ale mgła zawsze mnie uwodzi. “Mgła nadaje rzeczom urok.” jak napisał Oscar Wilde. “Mgła sprawia, że znajome wydaje się obce.” cytując dalej /Stephen King/. Wszystkie wyróżnione zdjęcia w 34 edycji Mobilnego Tygodnia 2.0
3. Najlepsze zdjęcia z przeglądu Mobilny Tydzień 2.0, edycja 35 (kurator: Adam Oczkoś)
Komentarz: Zdjęcie jest bardzo ciekawym przykładem abstrakcyjnego portretu. Za pomocą aplikacji Union autor stworzył bardzo ciekawą, trochę tajemniczą kompozycję wykorzystującą podwójną ekspozycję.
Komentarz: Zdjęcie charakteryzuje się wyraźnym motywem głównym. Interakcja między człowiekiem i otoczeniem nadaje tej fotografii ciekawy i refleksyjny klimat. Wszystkie wyróżnione zdjęcia w 35 edycji Mobilnego Tygodnia 2.0
4. Najlepsze zdjęcia z przeglądu Mobilny Tydzień 2.0, edycja 36 (kurator: Michał Szklanowski)
Komentarz: W tym tygodniu wygrywa bardzo szczególne zdjęcie. Otóż to zdjęcie z przeszłości. Wiktoria Przybyła poświęciła czas, aby znaleźć, zdigitalizować i wyedytować ślubne zdjęcie swojej Babci, zrobione w 1936 roku, a wszystko to z powodu jej urodzin! Popatrzcie na to zdjęcie i przenieście się w czasie! Doskonała kompozycja, wyraźny obiekt główny, perfekcyjnie wykonany kadr — a wszystko to bez technologii którą dziś mamy do dyspozycji. Dziękujemy Wiktorio — pozdrowienia dla Babci!
Komentarz: Niepokojący obraz, używający techniki podwójnej ekspozycji, który stworzył @piotrfen, natychmiast przykuł moją uwagę. Zdjęcie kompletnie zaskakuje, przeczy zdrowemu rozsądkowi i anatomii człowieka. Jeżeli spojrzymy głębiej, poczujemy rzeczywisty przekaz. Piękna młoda kobieta, czy rozgniewane, wystraszone dziecko. Co jest silniejsze? Ja odbieram to tak, jak odbieracie to wy? Wielkie brawa za tę ciekawą historię!
Wszystkie wyróżnione zdjęcia w 36 edycji Mobilnego Tygodnia 2.0
5. Najlepsze zdjęcia z przeglądu Fotografia Dnia (kurator: Wojtek Papaj)
Komentarz: Jak trudnym gatunkiem jest portret, nikogo chyba nie trzeba przekonywać; cóż dopiero portret uliczny – wymagający i odwagi, i talentu negocjatora, i szczęścia (aby model nie przesadził z pozowaniem), i wytrawnego oka (aby pomóc szczęściu, wybierając takiego modela, który nie przesadzi). Tego wszystkiego – jak i umiejętności czysto fotograficznych – nie zabrakło Ani, autorki portretu fryzjera, który mógłby być wilkiem morskim.
Komentarz: Studnia warszawskiego podwórza; smętne resztki tynku, odrapane framugi okien. Oślepiający blask z nieba. Najwyraźniej właściwa Osoba na właściwym miejscu. Zgodność treści i formy – centralna kompozycja złagodzona obcięciem sylwetki Chrystusa w dolnej części oraz perspektywą stwarzającą wrażenie przytłoczenia; nawet „przepalona” góra kadru uzyskuje znaczenie.
Grupa Mobilni