
Wybory prezydenckie we Francji odbędą się 10 i 24 kwietnia 2022. W ostatniej fazie kampanii tematem głównym była kwestia Ukrainy i napaści Rosji na ten kraj. Ale też coraz aktywniej prowadzona jest kampania przez kandydatów.
Kandydatka nie wychodząca z mediów
Tak można powiedzieć o Valerie Pecresse. Według danych Arcom, l’Autorité publique française de régulation de la communication audiovisuelle et numérique, to właśnie Valerie Pecresse zajęła najwięcej czasu antenowego na antenach radiowych i telewizyjnych: 112 godzin i 13 minut. Na drugim miejscu znalazł się Emmanuel Macron (97 godzin i 16 minut), dalej Marine Le Pen (94 godziny i 1 minuta), jeszcze dalej Éric Zemmour (84 godziny 56 minuty). Ostatni z pretendentów, Jean Lassalle, zajął w stacjach telewizyjnych i radiowych Jean Lassale (1 godzina i 19 minut czasu wypowiedzi). Jak takie dane przekładają się na szanse kandydatów, jak przełoży się telewizyjna ofensywa Valerie Pecresse na wynik wyborczy?
Wszyscy mówią o Macronie i Zemmourze
Firma Tagaday przeprowadziła bardzo ciekawe badanie wspólnie z dziennikiem JDD. Porównano ile razy padło nazwisko kandydata, ile razy się do niego odnoszono, komentowano to, co powiedział bądź powiedziała, ile razy polemizowano z kandydatami.
Badanie przeprowadzono badając 5 400 programów informacyjnych i publicystycznych na 397 kanałach francuskich (łącznie ponad 2000 godzin każdego dnia).
I tak, na pierwszym miejscu jest w tym badaniu Emmanuel Macron, od początku roku “zdobył” 98 045 cytatów. Na drugim miejscu jest Éric Zemmour (48 795 cytatów). “Nazwisko Zemmoura pada w większości dyskusji i debat, z ust polityków, dziennikarzy, ekspertów, obywateli. Zemmour to jeden na pięć cytowanych nazwisk kandydatów (22,2%)” – podają autorzy badania. Dalej są Valerie Percresse i Marine Le Pen.

Éric Zemmour podbija francuski internet
Stacja France Inter i firma Visibrain ogłosiły barometr nastrojów w sieciach społecznościowych przed zbliżającymi się wyborami. Badano zainteresowanie kandydatami w mediach społecznościowych Twitter, Facebook, Instagram, Youtube i Tik Tok. Największe zainteresowanie wzbudzał Éric Zemmour, w ciągu ostatniego miesiąca na jego temat powstało 5,3 mln wpisów. 34% wszystkich wpisów dotyczących wyborów prezydenckich dotyczyło Zemmoura.

To co zwraca uwagę to dobre zorganizowanie kampanii tego kandydata w mediach społecznościowych, z użyciem hasztagów #Zemmour2022, #ZemmourPresident oraz #ZemmourPourTous.
Więcej o tym badaniu: [LINK].