Czy przyszłego prezydenta Francji wybiorą internetowe trolle?

Arnaud DASSIER

Specjalista od wywierania wpływu i kreowania wizerunku w sieci. Był zaangażowany w około dwudziestu kampaniach wyborczych w Internecie od 1997 roku, m. in. w kampanii Jacques’a Chiraca w 2002 roku i Nicolasa Sarkozy’ego w 2007 roku.

Rosjanie są mistrzami wojny hybrydowej – strategii łączącej potencjał militarny, operacje specjalne w terenie oraz wojnę informacyjną. Setki młodych „kremlowskich trolli”, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, zalewają media społecznościowe tysiącami artykułów, fotomontaży, postów i komentarzy. A osoby, które nie podzielają ich poglądów, kwitują wpisami typu: „How much the CIA paid you?”.


Tekst dostępny jedynie w wariancie PREMIUM. Aby założyć Konto PREMIUM - [TUTAJ]. Obecnie Konto PREMIUM jest kontem BEZPŁATNYM.

Jeśli posiadasz już konto PREMIUM, zaloguj się.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.

Chcę otrzymywać powiadomienia o najnowszych tekstach.

Autorzy wszyscy autorzy

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U W Y Z