Trolle, agenci wpływu i pożyteczni idioci

Maria PRZEŁOMIEC

Była korespondentka sekcji polskiej BBC. Specjalizuje się w tematyce związanej z krajami byłego ZSRR. Od lutego 2007 w TVP Info prowadzi program Studio Wschód. Absolwentka historii na UJ.

Rosyjska wojna informacyjna trwa i rozwija się w najlepsze. Zachód wciąż nie potrafi się jej skutecznie przeciwstawić. Triumfy święcą także działania pośrednie polegające na wykorzystywaniu agentów wpływu, „pożytecznych idiotów” oraz na trollingu osób zajmujących się wschodem. Propagandowe wrzutki, tworzenie “patriotycznych” portali, agentura wpływu w sieciach społecznościowych to już codzienność. Zachodowi wypowiedziano wojnę propagandową. Wiemy, jak się bronić?


Tekst dostępny jedynie w wariancie PREMIUM. Aby założyć Konto PREMIUM - [TUTAJ]. Obecnie Konto PREMIUM jest kontem BEZPŁATNYM.

Jeśli posiadasz już konto PREMIUM, zaloguj się.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.

Chcę otrzymywać powiadomienia o najnowszych tekstach.

  • Marek

    I to jest często clou problemu: “Prowadząca wywiad dziennikarka, nie dość, że nie skorygowała fałszywych informacji, to jeszcze przyłączyła do apelu. Nie dlatego, że była rosyjskim agentem wpływu. Po prostu ani ona, ani nikt z obecnych w studio, nie przygotował się do rozmowy.”

  • Marcin Lachowski

    Temat rosyjskiej agentury wpływu od paru lat zaczyna się przebijać do świadomości nie tylko w Polsce, ale i na Zachodzie. Temat islamskiej agentury wpływu dopiero musi się przebić. Afera z finansowaniem amerykańskich polityków przez bogate satrapie Zatoki Perskiej może być tego początkiem.

Autorzy wszyscy autorzy

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U W Y Z