Zdjęcie okładkowe wpisu Joanna TALARCZYK: Dziennikarstwo obywatelskie nadal istnieje i powinno być wspierane

Dziennikarstwo obywatelskie nadal istnieje i powinno być wspierane

Chociaż dziennikarstwo obywatelskie narodziło się w epoce przed Facebookiem, YouTubem i blogami - istnieje nadal jako wyraz poczucia społecznej misji niektórych jednostek. Z definicji darmowe powinno móc być wspierane przez społeczność, o ile ta chce komuś płacić za jego misję.

Prof. Jeff JARVIS: Czas pożegnać stary świat informacji?

Czas pożegnać stary świat informacji?

Zaczynam dochodzić do wniosku, którego unikałem przez ostatnie lata pracy w internecie i branży informacyjnej: być może nadszedł czas, by porzucić dzi...

Prof. Paolo BENANTI TOR, Francesco OCCHETTA SJ: Cyfrowi argonauci

Cyfrowi argonauci

Młodzież i poszukiwanie znaczenia.

Eryk MISTEWICZ: Trzymajmy się dobrych mediów

Trzymajmy się dobrych mediów

Jesteśmy elitą, my czytelnicy i twórcy wysokojakościowych treści. A jeśli tak, to naszym obowiązkiem jest nieść kaganek oświaty.

Julian CRIBB: Dezinformacja. Wiek kłamstwa

Dezinformacja.
Wiek kłamstwa

Być może najgroźniejszą pandemią, która kiedykolwiek dotknęła ludzkość, jest plaga celowej dezinformacji, masowych złudzeń.

Prof. Jeff JARVIS: Dziennikarstwo nas zawiodło

Dziennikarstwo nas zawiodło

Musimy stworzyć internet nowej generacji, który nie tylko umożliwia rozmowę, ale umożliwia słuchanie, a następnie odnalezienie tego, co warto usłyszeć...

Antonio SPADARO SJ: Zaangażowanie ponad powierzchowność

Zaangażowanie ponad powierzchowność

Jednym z głównych wyzwań współczesnej edukacji jest duchowość ludzi, których sposób myślenia zmienia się, ponieważ żyją w środowisku cyfrowym.

Prof. Mike ROSENBERG: Media wobec politycznej nawałnicy

Media wobec politycznej nawałnicy

Ludzie nie będą płacić za słabą treść. Gdy spadła liczba subskrypcji, spadły ceny reklam. To doprowadziło amerykańskie gazety na krawędź upadku.

Juliusz BRAUN: Polskie spory o media publiczne

Polskie spory o media publiczne

Media publiczne trzeba wynaleźć na nowo, powiedzieć trzeba jasno, że istniejący model wyczerpał swoje możliwości.

Wojciech SURMACZ: Czas nowej cenzury

Czas nowej cenzury

AFP zaczęła walczyć z dezinformacją na polskim rynku medialnym.

Eryk MISTEWICZ: W papierze

W papierze

Mądra synergia opiniotwórczych – coraz bardziej elitarnych – mediów papierowych i masowego on-line jest przyszłością wpływu, kreowania postaw, budowan...