Piotr APEL: Fakty do wyboru
Piotr APEL

Piotr APEL

Fakty do wyboru

Język przestał mieć znaczenie, przekaz jest wtórny. Ważne jest nawet nie to, by przekonać wyborców sympatią do siebie, ale to, żeby pokazać, że jest się odpowiedzią na braki drugiej strony, że wybierając jedną stronę, wyborca może zdecydować o tym, co jest prawdziwe.

Anna MAKUCH: Hejt. Jedno z największych nieporozumień
Anna MAKUCH

Anna MAKUCH

Hejt. Jedno z największych nieporozumień

Emocje w polityce wypada uznać w ogóle za szkodliwe, w wolnej wymianie opinii można uznać ich obecność za przyjętą, lecz w ramach celu dialogu, którym jest porozumienie, czy przynajmniej – próba zrozumienia stanowiska oponenta. Nie ma nią szans, jeśli rozum śpi a szaleją emocje. Słusznie pisał Arystoteles, dzieląc duszę na trzy części i nadając rozumowi naczelną funkcję. Dziś widzimy, że mistrzowie się nie mylą. Tylko kto ich jeszcze czyta?

Jan ŚLIWA: Uśmiech Zofii. To fake or not to fake, czyli skąd się biorą newsy
Jan ŚLIWA

Jan ŚLIWA

Uśmiech Zofii. To fake or not to fake, czyli skąd się biorą newsy

Od kiedy człowiek wymienia informacje, celem jest tylko po części podawanie obiektywnych faktów. Uważa się, że Swetoniusz w „Żywotach cezarów” bardziej dbał o barwną treść niż o rzetelność historyczną. Wpływ na to mogła też mieć wysoka śmiertelność niepokornych myślicieli za Nerona, Kaliguli i ich następców.

Urszula PODRAZA: Życie z hejtu. Walka konkurencyjna, niszczenie reputacji firm
Urszula PODRAZA

Urszula PODRAZA

Życie z hejtu.
Walka konkurencyjna, niszczenie reputacji firm

Co zrobić, jeśli przedsiębiorca nie zgadza się z tym, jak został przedstawiony? Zgłosić swoje zastrzeżenia administratorowi i czekać na interwencję lub zapłacić. Stawka wynosi od 150 do 200 zł za jeden wpis. Można płacić bitcoinami. Można też skorzystać z płatności internetowych — szybko i wygodnie.

Eryk MISTEWICZ: Dekalog antytrollingu. Propozycja
Eryk MISTEWICZ

Eryk MISTEWICZ

Dekalog antytrollingu.
Propozycja

Nie etykietuj. Nie pogłębiaj podziałów. Rozmawiaj, poznawaj ludzi i ich punkty widzenia. Szukaj tego, co łączy, nie skupiaj się na tym, co dzieli. Buduj mosty porozumienia. Także w sferze języka. Nie wyzywaj inaczej myślących, przyjmujących inną niż Ty postawę życiową. Zasypuj dobrem. A może wręcz przyjmij zasadę, że jedynie pokazujesz, rekomendujesz wyłącznie dobre przykłady, że przekazujesz dobre wiadomości?