Zdjęcie okładkowe wpisu Jan ŚLIWA: Od faktów do wiedzy. Uśmiech Zofii

Od faktów do wiedzy. Uśmiech Zofii

Jest ważne, by wiedza nie przesłoniła nam świata zwykłych ludzi, by rozum nie stał się obiektem kultu, by moc tworzenia i niszczenia nie dała nam przekonania, że możemy nią dysponować według własnego uznania.

Prof. David MILLER: Zagonić naukę do pracy!

Zagonić naukę do pracy!

Funkcja nauki w technologii jest taka sama jak funkcja doświadczenia w nauce: eliminowanie błędów.

Roland MASZKA: Matematyka niepodległości

Matematyka niepodległości

Jednym z ciekawszych pomysłów jest połączenie maratonu i matematyki. Uczniowie rozwiązują zadania matematyczne całą noc.

Maria WANKE-JERIE: "Dekalog nauczania matematyki"

"Dekalog nauczania matematyki"

Zacznijmy wreszcie propagować pogląd, że osoby publiczne nie zwierzają się z swoich kłopotów ze szkolną matematyką. Przyjmijmy, że to już jest passe.