Andrzej KRAJEWSKI: III RP zrejterowała z opowiadania naszej historii
Andrzej KRAJEWSKI

Andrzej KRAJEWSKI

III RP zrejterowała z opowiadania naszej historii

Elity III RP zdominował strach, że eksponowanie za granicą tego, co chwalebne dla Polaków, będzie świadectwem ich nacjonalizmu. Snucie opowieści o przeszłości Polaków oddano w ręce przedstawicieli innych nacji. Po czym zagraniczni narratorzy, ze względów ideowych, merkantylnych lub politycznych, wydobywali z polskiej przeszłości to, co im pasowało najbardziej. Tworząc nie rzetelną opowieść, lecz karykaturę.

Justyna BRACHA-RUTKOWSKA: Czy zaufanie jest odnawialne? Kryzysy komunikacji społecznej w XXI wieku
Justyna BRACHA-RUTKOWSKA

Justyna BRACHA-RUTKOWSKA

Czy zaufanie jest odnawialne?
Kryzysy komunikacji społecznej w XXI wieku

W komunikacji kryzysowej XXI w. najważniejsza jest szybkość, spójność przekazu i walka z dezinformacją. Trudno temu sprostać bez wcześniejszego przygotowania. Rudy Giuliani jako burmistrz Nowego Jorku ćwiczył odpowiedzi na 77 pytań, które najczęściej zadają dziennikarze. Nadszedł 11 września 2001 r. i padło jedno z nich: Ile jest ofiar?. Odpowiedział: Nie wiem ile, ale nawet jedna to za dużo.

Eryk MISTEWICZ: O przykuwaniu uwagi innych. I o tym, że w marketingu błędy nie zawsze są błędami
Eryk MISTEWICZ

Eryk MISTEWICZ

O przykuwaniu uwagi innych. I o tym, że w marketingu błędy nie zawsze są błędami

Marketing narracyjny jest wielką siłą komunikacji. Siłą jest dobrze przygotowana opowieść, która rozchodzi się wśród ludzi, przekazywana dalej i dalej, często z wielką energią po to, aby dogryźć wrogowi czy przeciwnikowi. Nawet wówczas, a może szczególnie wówczas, gdy realizuje jego opowieść, wspiera jego przekaz. 

Eryk MISTEWICZ: Dlaczego Mateusz Szpytma zawsze przegra ze stażystą z „Haaretz”?
Eryk MISTEWICZ

Eryk MISTEWICZ

Dlaczego Mateusz Szpytma zawsze przegra ze stażystą z „Haaretz”?

Polski urzędnik zna historię, jednak nie panuje nad przekazem, nie rozumie podstaw komunikacji i nijak nie rozumie operacji, która trwa. Operacji, w której wygrywającym jest i długo będzie stażysta z „Haaretz”, „Jerusalem Post”, „Libération”, „Le Monde”, inkrustujący liczbami padającymi w polskim Senacie teksty, które mają pokazywać zbrodnie Polaków.

Sebastian HEJNOWSKI: Kolejne pokolenie w biznesie coraz silniej zwraca uwagę na wartości, etykę, transparentność
Sebastian HEJNOWSKI

Sebastian HEJNOWSKI

Kolejne pokolenie w biznesie coraz silniej zwraca uwagę na wartości, etykę, transparentność

Nasze elity biznesowe nie chcą uchodzić za cwaniaków, którzy w sprytny sposób zarobili pieniądze kosztem czyjejś krzywdy. To wielka i zauważalna zmiana. Reputacja nabiera znaczenia i osoby, które uchodzą za skorumpowane, czeka ostracyzm. Wciąż są branże, które mają bardzo nisko ustawione standardy etyczne i gdzie taki model zachowań nie dotarł, ale młode pokolenie ma dużą siłę piętnowania i wymiany doświadczeń.

Marek STANISZEWSKI: Na marginesie strategii. Filozofia marketingu
Marek STANISZEWSKI

Marek STANISZEWSKI

Na marginesie strategii.
Filozofia marketingu

Marketing najczęściej rozumiany jest jako konkretny zestaw działań realizowanych przez przypisane do nich osoby, w czym zawiera się myślenie o nim jako o jednej z funkcji niezbędnych do realizacji strategii przedsiębiorstwa. Takie rozumienie marketingu, choćby nawet poprawne teoretycznie, zubaża jego prawdziwą istotę.

Nir EYAL: Skuszeni. Czyli: jak firmy kształtują nawyki konsumentów
Nir EYAL

Nir EYAL

Skuszeni. Czyli

Lata pracy naukowej zaowocowały opracowaniem modelu „wabika”: czterofazowego procesu, w oparciu o który firmy kształtują nawyki u konsumentów. Kolejne cykle „wabika” pozwalają producentom na osiągnięcie celu: wzbudzenia zaangażowania odbiorcy, które powoduje, że samoczynnie wraca on do produktu, bez potrzeby stosowania reklamy albo agresywnych zachęt.

Mark JEFFERY: "Marketing analityczny. Jak mierzyć skuteczność działań marketingowych"
Mark JEFFERY

Mark JEFFERY

"Marketing analityczny. Jak mierzyć skuteczność działań marketingowych"

Celem działań marketingowych jest zamieniać klientów, którzy słyszeli o danej firmie, w takich, którzy lojalnie korzystają z jej oferty. Ta ponadczterdziestoletnia koncepcja nabiera dziś nowego znaczenia, ponieważ nowoczesne narzędzia technologiczne umożliwiają obecnie prowadzenie pomiarów na wszystkich etapach lejka marketingowego.

Michael HYATT: "Jak wybić się w świecie pełnym zgiełku?"
Michael HYATT

Michael HYATT

"Jak wybić się w świecie pełnym zgiełku?"

Nigdy wcześniej nie trzeba było walczyć z większą konkurencją. Niedawno szukałem telewizora z płaskim ekranem w serwisie Amazon i po podaniu w wyszukiwarce odpowiedniej frazy otrzymałem 19 069 wyników!

Eric WORRE: "Bądź Pro! Nowa gospodarka wymusi także zmianę Twojego sposobu działania!"
Eric WORRE

Eric WORRE

"Bądź Pro! Nowa gospodarka wymusi także zmianę Twojego sposobu działania!"

Technologia i wzrost wydajności prowadzą do eliminacji następnych stanowisk pracy i nie możemy zrobić niczego, żeby to powstrzymać. Co więcej, proces ten może co najwyżej przyspieszyć. Jeśli czekasz, aż gospodarka wróci na poprzedni tor i tamte miejsca pracy znowu się pojawią, to przestań czekać. Nic takiego się nie stanie.

Eryk MISTEWICZ: "Pokażcie mi swoich wrogów, powiem wam czy wygracie"
Eryk MISTEWICZ

Eryk MISTEWICZ

"Pokażcie mi swoich wrogów, powiem wam czy wygracie"

„Głównym zadaniem naszego wroga jest mobilizowanie naszych zwolenników. Jeśli wciąż byśmy grali wygrane mecze, nie byłoby najmniejszego sensu, aby nam kibicować — wynik byłby przecież znany. Zero emocji, nuda. Bohater nienapotykający na swej drodze żadnych przeszkód, niebudujący napięcia, niczego ciekawego nam przecież nie opowiada.”

Michał BONI: "Majdan odsłonił nowy sens europejskich wyborów"
Michał BONI

Michał BONI

"Majdan odsłonił nowy sens europejskich wyborów"

Może warto przy tych wyborach i tej dacie – mieć motywację i narrację mocniejszą, niż tylko spór o środki z UE dla każdego kraju, niż tylko to, ile zachować dla siebie zamiast dla wspólnej Europy.

Jacek KOTARBIŃSKI: "Sztuka rynkologii. Historia o zajączku"
Jacek KOTARBIŃSKI

Jacek KOTARBIŃSKI

"Sztuka rynkologii. Historia o zajączku"

„To, czy masz dzisiaj fabrykę, przestaje mieć znaczenie. To, czy zatrudniasz najpiękniejsze dziewczyny w administracji, również. Dziś liczy się to, czy jesteś wiarygodny i wyrazisty, czy potrafisz rozwijać swoją markę oraz czy masz sprawny marketing i sprzedaż”