

Instytut Nowych Mediów
"Opowiadamy Polskę światu" - siódmy rok projektu promującego Polskę w światowych mediach
W ponad 60 krajów świata ukażą się w najbliższych dniach teksty o Polsce. To kolejna odsłona projektu Instytutu Nowych Mediów (wydawcy miesięcznika “Wszystko co Najważniejsze”) „Opowiadamy Polskę światu”, tym razem wokół polskiego święta narodowego 11 listopada 2022 r. To już siódmy rok tego projektu.

Andrzej DUDA
Rosyjski imperializm na wojnie z Europą Środkowo-Wschodnią
Dla narodów naszego regionu, pamiętających historyczne doświadczenia, które symbolizuje dzisiejsza data – 17 września – nie ulega wątpliwości, że imperialna Rosja znów dąży do ekspansji na inne państwa. Chce tego samego, co w 1939 i 1940 roku, kiedy działała w sojuszu z hitlerowskimi Niemcami, a także w latach 1945–1991, kiedy samodzielnie władała naszymi krajami.

Dariusz KARŁOWICZ
Czy żyjemy w czasach posthistorycznych?
Na liście najważniejszych pojęć lat 90. podmiotowość, suwerenność polityki i kultury, tożsamość, interes narodowy czy racja stanu przegrały z ideami związanymi z transformacją ustrojową i gospodarczą.

Agata KAŁABUNOWSKA
Fala wznosząca niemieckiej skrajnej prawicy
W debacie publicznej pojawiły się hasła, których nigdy wcześniej nie odważono się tak dobitnie wypowiedzieć, takie jak „Niemcy są większe niż RFN”, czy gloryfikacja paktu Ribbentrop-Mołotow.

Stanisław ŻARYN
Putin fałszuje historię
Artykuł Władimira Putina opublikowany w niemieckiej prasie to kolejna próba wplątania przez Rosję wątków historycznych w jej bieżącą politykę imperialną.

Paweł UKIELSKI
Polska polityka historyczna - oparta na prawdzie, mądra, aktywna
Spory o politykę historyczną nabierają większej powagi i znaczenia. Nie są już bowiem wyłącznie zagadnieniem czysto PR-owskim, kwestią, czy ktoś na Polskę spojrzy z większą sympatią, czy też nie, lecz mają realny wpływ na pozycję naszego kraju na świecie.

Prof. Joanna WOJDON
Po co uczyć w szkole historii? I jak to robić?
Odejście od tradycyjnego modelu nauczania wymaga od nauczyciela pewnej odwagi; przede wszystkim zaś – starannego przemyślenia celu (lub celów) swojej pracy: zastanowienia się, po co uczniom potrzebna jest w szkole historia.

Piotr ZGORZELSKI
Wszyscy mamy swoje korzenie. My wracamy do idei Wincentego Witosa
Gdy spojrzy się na historię i tradycję PSL, nasuwa się prawie natychmiast wniosek, iż jest to formacja, która nie tylko ma prawo, ma wręcz obowiązek nawiązywania w swej politycznej myśli do historii.