
Turkusowe szkoły
Entuzjazm, zaangażowanie, profesjonalizm. Szkoły, nauczycieli i…uczniów. Czy nie tego warto sobie życzyć nadchodzący rok? - pyta Jarosław KORDZIŃSKI.
Entuzjazm, zaangażowanie, profesjonalizm. Szkoły, nauczycieli i…uczniów. Czy nie tego warto sobie życzyć nadchodzący rok? - pyta Jarosław KORDZIŃSKI.
„Jakie cechy są konieczne, by być dobrym nauczycielem?
Dzieci kochają się uczyć. Zresztą nastolatkowie również. Podobnie ma też wielu dorosłych.
Nie tak znowu stara historia przydarzyła się swego czasu w Indiach.
Skąd wzięło się to okropne przekonanie, że musimy być tacy, jakimi chcą widzieć nas inni, bo jeśli nie, to stajemy się gorsi.
Nauczyciele bardzo często nawołują do tego, by pozwolić im wreszcie spokojnie pracować. To bardzo ważny postulat i niezwykle poważne zobowiązanie.
Dyrektor szkoły w tzw. trudnej dzielnicy, zapytała uczniów o to, co poradziliby swoim nauczycielom.
Nowe podejście do edukacji określa też inną rolę nauczyciela.
Nadchodzące pokolenie uczniów wymaga radykalnie innych szkół.
Dzieci potrzebują dorosłych, którzy mają czas, żeby pobyć z nimi tu i teraz. My rodzice stale jesteśmy zajęci przyszłością.
To, czemu poświęcamy dużo czasu, ma wpływ na strukturę mózgu.
Kiedy obserwuję szalejące w moim ogrodzie dzieci moich dzieci, zastanawiam się nad tym, w jaki sposób rodzice wpływają na los swojego potomstwa.
Profesor Jerzy Vetulani zachęca do tego, żeby być osobą żywą i ciekawą świata, praktykować od czasu do czasu głodówki i pić czerwone wino, dzięki czem...
Książki pomagały mi nawiązywać przyjaźnie, a nawet przewodzić innym.
Najwięksi wydawcy już posiadają narzędzia pozwalające śledzić, co nas szczególnie interesuje w trakcie czytania.
Zamiast robotników i rolników potrzeba przede wszystkim osób samodzielnie myślących, otwartych na konieczność uczestnictwa w nieustannej zmianie, akce...
WP_Term Object ( [term_id] => 1010 [name] => Jarosław KORDZIŃSKI [slug] => jaroslaw-kordzinski [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 1107 [taxonomy] => autorzy [description] => Trener, coach, mediator, szkoleniowiec. Autor tekstów z zakresu zarządzania oświatą, organizacji procesu edukacyjnego i psychologii pozytywnej. [parent] => 0 [count] => 51 [filter] => raw [term_order] => 0 ) 1