Prof. Krzysztof PAWŁOWSKI: Edukacja a sztuczna inteligencja
Prof. Krzysztof PAWŁOWSKI

Prof. Krzysztof PAWŁOWSKI

Edukacja a sztuczna inteligencja

Czy da się powierzyć sztucznej inteligencji uczenie mądrości? Uważam, że to może być osiągane tylko w indywidualnych relacjach mistrz – uczeń.

Prof. Anna JURKOWSKA-ZEIDLER: Studiuj w Polsce, w mieście wolności
Prof. Anna JURKOWSKA-ZEIDLER

Prof. Anna JURKOWSKA-ZEIDLER

Studiuj w Polsce, w mieście wolności

Studia na Uniwersytecie Gdańskim stwarza studiującym tu młodym ludziom z całego świata wymarzone warunki do zdobywania wiedzy, kontaktów z międzynarodowym środowiskiem naukowym i potencjalnymi przyszłymi pracodawcami

Prof. Paweł ŚNIATAŁA: Wysoka jakość kształcenia przy niewielkich kosztach
Prof. Paweł ŚNIATAŁA

Prof. Paweł ŚNIATAŁA

Wysoka jakość kształcenia przy niewielkich kosztach

Coraz więcej studentów z zagranicy odkrywa Polskę jako znakomite miejsce do studiowania na europejskim i światowym poziomie do tego przy relatywnie niewielkich kosztach zarówno samej edukacji jak i utrzymania w tym kraju

Prof. Jerzy LIS: Studia w Krakowie – wiedza, pasja, więź
Prof. Jerzy LIS

Prof. Jerzy LIS

Studia w Krakowie – wiedza, pasja, więź

Studenci zagraniczni przyjeżdżający na studia w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie mogą liczyć na pełne wsparcie w procesie rekrutacyjnym a po przyjeździe na spotkania integracyjne, pakiety powitalne i przyjazną atmosferę zarówno uczelni jak i miasta

Wydanie 501 Wszystko co Najważniejsze
Tygodnik

Tygodnik "Wszystko co Najważniejsze"

Wydanie 501 Wszystko co Najważniejsze

Kolejne czerwone paski nie znikają z ekranów. Kto z Państwa ma jeszcze telewizor w domu, ten wie. Na świecie dzieje się tyle, że wymieniać można długo: wojny, rewolucje, kryzysy. Ale przecież dzieje się też dużo dobra.

Prof. Leszek PACHOLSKI: Ranking szanghajski i jakość polskiej nauki
Prof. Leszek PACHOLSKI

Prof. Leszek PACHOLSKI

Ranking szanghajski i jakość polskiej nauki

Po 1989 roku część środowiska akademickiego miała nadzieję, że kiedyś będziemy konkurować z najlepszymi. Wszystko jednak wskazuje na to, że tylko nie doganiamy Europy, ale wręcz wyprzedzają nas niektóre kraje dawniej uważane za Trzeci Świat.

Popołudniowe Espresso: Wyniki matur. Zdało 84,4%.
Popołudniowe Espresso

Popołudniowe Espresso

Wyniki matur. Zdało 84,4%.

CKE poinformowało, że maturę zdało 84,4 procent tegorocznych absolwentów. Od rana maturzyści mogą sprawdzać swoje indywidualne wyniki w systemie ZIU (Zintegrowany Interfejs Użytkownika). 11,3 proc. abiturientów, którzy nie zdali jednego przedmiotu, ma prawo do poprawki w sierpniu. Matury nie zdało 4,3 proc. uczniów. 

Jędrzej STĘPIEŃ: Prawdziwa edukacja w erze technologii
Jędrzej STĘPIEŃ

Jędrzej STĘPIEŃ

Prawdziwa edukacja w erze technologii

Kiedy Elon Musk w końcu zainstaluje już swój Neuralink w naszych głowach, a wizja Sugaty Mitry się ziści – że brak wiedzy stanie się tak samo mało istotny jak nieumiejętność powiedzenia, która godzina, gdy nie mamy zegarka – będziemy bezpieczni. I edukacja też będzie bezpieczna. Bo edukacja, prawdziwa edukacja, jest nieśmiertelna i jest na zawsze zapisana w języku.

Wydanie 475 Wszystko co Najważniejsze
Instytut Nowych Mediów

Instytut Nowych Mediów

Wydanie 475 Wszystko co Najważniejsze

Zespół Czerwone Gitary w najsłynniejszej chyba piosence o maturach pytały też „co dalej”? To samo pytanie, w związku z majowymi egzaminami, zadają sobie tysiące maturzystów którzy przystępują w tych dniach do egzaminu dojrzałości. Zadajemy je także my.

Marta RAKOCZY: Pogmatwana historia dojrzałości
Prof. Marta RAKOCZY

Prof. Marta RAKOCZY

Pogmatwana historia dojrzałości

Współczesne pojęcie dojrzałości – potocznie cały czas wiązane między innymi z corocznym sprawdzianem maturalnym – nie jest terminem jasnym.

Prof. Andrzej JAJSZCZYK: Dojrzałe państwo dojrzałych obywateli
Prof. Andrzej JAJSZCZYK

Prof. Andrzej JAJSZCZYK

Dojrzałe państwo dojrzałych obywateli

Niewątpliwie dojrzałość wiąże się z poczuciem własnej wartości, w tym zdolności do zaakceptowania własnej przeszłości – zarówno dumy z tego, co zrobiliśmy, jak i umiejętności przyznania się do własnych błędów oraz zdolności do wyciągnięcia z nich wniosków.

Jacques ATTALI: Najważniejsza jest edukacja
Jacques ATTALI

Jacques ATTALI

Najważniejsza jest edukacja

Możliwa jest przyszłość edukacji, w której z powodu braku środków trzy czwarte ludzkości zostanie wkrótce pozbawione szkoły i wiedzy, gdyż załamie się system edukacyjny. Możliwe też, że gros transmisji umiejętności społecznie pożytecznych odbywać się będzie poprzez środki cyfrowe, a później genetyczne, do osamotnionych jednostek, za pomocą urządzeń coraz ściślej zespolonych z mózgiem.