Zdjęcie okładkowe wpisu Prof. Michał KLEIBER: Jak stawić czoła globalnym wyzwaniom, czyli uniwersytet na wagę złota

Jak stawić czoła globalnym wyzwaniom, czyli uniwersytet na wagę złota

Wykorzystując doświadczenia z przeszłości i tworząc kapitał intelektualny na przyszłość, właśnie teraz decydujemy o naszym losie na nadchodzące, trudne, ale także fascynujące lata. Świadomość naszej wspólnej za to odpowiedzialności przesądza o znaczeniu edukacji i nauki – najważniejszych elementów w osiąganiu mądrej synergii, płynącej z rozumienia przeszłości, świadomego działania w teraźniejszości i aktywnego kształtowania przyszłości.

Prof. Włodzisław DUCH: Hamulce rozwoju nauki

Hamulce rozwoju nauki

Zmarnujemy to, co najcenniejsze. Punkty ministerialne miały tyranię bibliometrii skorygować, ale dobre chęci skończyły się punktozą.

Prof. Leszek PACHOLSKI: Strategiczne błędy blokują polską naukę

Strategiczne błędy blokują polską naukę

W USA na stanowisko profesora zatrudnia się osoby dojrzałe, o których z dużą dozą pewności można powiedzieć, że już są liderami lub mają potencjał na ...

Maria WANKE-JERIE, Małgorzata WANKE-JAKUBOWSKA: "Polska nauka. Potrzeba terapii szokowej"

"Polska nauka. Potrzeba terapii szokowej"

"Kto podejmie się naprawy Rzeczypospolitej w obszarze nauki i szkolnictwa wyższego, czyli tam, gdzie kształcone są elity dla przyszłych pokoleń?

Prof. Piotr NOWAK, Anna KILJAN: "Uniwersytet umarł"

"Uniwersytet umarł"

Prof. Piotr NOWAK: "Uczeni żyją w ciągłym strachu. Nie jest to strach, jak za Stalina, przed policją polityczną.