
"Czy ten, kto się boi, może dobrze uczyć… Albo o uczciwości i odwadze nauczyciela"
Dzisiaj polską szkołę zabija formalizm i obsesja dokumentowania.
Dzisiaj polską szkołę zabija formalizm i obsesja dokumentowania.
Dawniej pisało się listy. Na odpowiedź czekało się tygodniami.
Stoję na platformie ogromnego pomnika. Stoję razem z moimi uczniami. W dole, kanałem, zza Zakrętu Pięciu Gwizdków, wychodzi z portu statek.
Koniec wakacji siłą rzeczy przywołuje rozważanie nad szkołą. Każdy przecież do niej chodził albo chodzić będzie.
Wokół pola, lasy, moczary.
W wielu polskich miastach, miasteczkach i wsiach, często dziś zapomnianych, istnieje spory obszar niewykorzystanych możliwości.
Stojąc w ciszy zapomnianego wojennego cmentarza myślę też o Mistyce wojny.
O istocie przemocy, o agresji trzeba rozmawiać. Uczyć odpowiedzialności za słowo.
Tablice informacyjne albo opustoszały, albo straciły swą aktualność.
Napisana przez Lindgren opowieść jest historią o umieraniu – o tym, że sens śmierci nadaje poświęcenie i piękna jest wtedy, gdy umiera się za kogoś, b...
To przestaje mi się podobać… Orwellowski scenariusz staje się rzeczywistością… Zawsze uważałem, że przestrzeń szkoły jest przestrzenią autonomiczną, g...
Może jednak żyjemy w czasach renesansu książki i czytelnictwa?
W sytuacjach szkolnych – rzekłbym banalnych, obserwuję, jak sztuka tworzy przestrzeń magiczną.
Im konsekwentniej się spotykamy, tym lepiej rozmawiamy.
Zastanawiam się, w jaki sposób fikcyjność znamionuje świat, w którym żyjemy. Chodzi o przeżycie.
Jest w edukacji przestrzeń nas refleksję i nad przeszłością, i nad teraźniejszością.
Spotkania z Bratkiem, nawet jeśli odbywały się w czasie lekcji – stanowiły oddzielny element rzeczywistości różniący się od realnego życia szkolnego.
Dobra książka była przedmiotem pożądania.
Biblioteka nie jest tylko wypożyczalnią książek, w znacznej części komercyjnych, jest miejscem poszukiwań, rozmów z bibliotekarzem, który wskaże i dor...
Piękno edukacji wyraża się również w tym, że stare spotyka się z nowym, to co tradycyjne z tym co nowoczesne.
WP_Term Object ( [term_id] => 1081 [name] => Roland MASZKA [slug] => roland-maszka [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 1186 [taxonomy] => autorzy [description] => Polonista. Absolwent gedanistyki. Współautor podręczników szkolnych. Pasjonat teatru i tradycyjnej książki, siebie zalicza do epoki Gutenberga. Inicjator dobrych praktyk w szkole. [parent] => 0 [count] => 56 [filter] => raw [term_order] => 0 ) 1