Prof. Jeff JARVIS: Mastodon Twitter. Jaki internet po Elonie Musku?
Prof. Jeff JARVIS

Prof. Jeff JARVIS

Mastodon Twitter.
Jaki internet po Elonie Musku?

Przewiduję, że cenzorskie i autorytarne rządy wpadną w furię, gdy zdadzą sobie sprawę, że sfederowanej, powszechnej i rozproszonej rozmowy nie da się kontrolować, jak kiedyś prasy drukarskiej.

Popołudniowe Espresso: Elon Musk kupił Twittera
Popołudniowe Espresso

Popołudniowe Espresso

Elon Musk kupił Twittera

Elon MUSK sfinalizował transakcję zakupu Twittera za 44 mld dolarów. Swoje rządy w spółce technologicznej nowy właściciel rozpoczął od zwolnienia głównych menadżerów, którzy mieli go wprowadzić w błąd co do liczby kont spamowanych na platformie.

Prof. Massimo PIGLIUCCI: Wyjdźcie z Twittera, wyjdźcie z Facebooka, aby żyć!
Prof. Massimo PIGLIUCCI

Prof. Massimo PIGLIUCCI

Wyjdźcie z Twittera, wyjdźcie z Facebooka, aby żyć!

Inżynierowie Facebooka dodali przycisk „wrr”, ponieważ zdali sobie sprawę, że ludzi znacznie częściej przyciągają posty, które ich złoszczą. Tymczasem złość dla stoika jest kwintesencją niezdrowej emocji, osłabiającą nasz charakter.

Michał KŁOSOWSKI: Social media biorą wszystko
Michał KŁOSOWSKI

Michał KŁOSOWSKI

Social media biorą wszystko

Odpowiedzialność w mediach społecznościowych nie istnieje, nie jest bowiem potrzebna. Social media służą bardziej jako narzędzie kreacji niż lustro rzeczywistości.

Jan ŚLIWA: Elon Musk – nowy mózg Twittera
Jan ŚLIWA

Jan ŚLIWA

Elon Musk – nowy mózg Twittera

Elon Musk kupił Twittera. Pan A kupił firmę X. Kapitał nie ma narodowości ani osobowości. Niemniej w kręgach polityczno-medialnych zawrzało, jak gdyby właśnie wybuchła kontrrewolucja październikowa, dziesięć dni, które wstrząsnęły światem.

Prof. Francis FUKUYAMA: Awaria świata
Francis FUKUYAMA

Francis FUKUYAMA

Awaria świata

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że nowoczesna technologia stworzyła coś w rodzaju potwora. To system komunikacji, który omija niegdyś autorytatywne instytucje, tworzące demokratyczny dyskurs i zapewniające obywatelom wspólną bazę rzetelnej wiedzy, nad którą mogliby się gremialnie zastanawiać.

Prof. Francis FUKUYAMA: Internet i demokracja. Co możemy zrobić z Google’em i Facebookiem?
Francis FUKUYAMA

Francis FUKUYAMA

Internet i demokracja.
Co możemy zrobić z Google’em i Facebookiem?

Tym, którzy chcieliby scedować odpowiedzialność za obronę demokracji na platformy, proponuję wyobrazić sobie, jak by się czuli, gdyby Twitter nie był kontrolowany przez Jacka Dorseya, ale magnatów medialnych pokroju Ruperta Murdocha czy Juliana Sinclaira Smitha. Uważam, że powinniśmy się skoncentrować na zasadniczym problemie siły platform zamiast na tym, kto w danym momencie je kontroluje.

Anna MAKUCH: Przestrzeń epoki postpolityki. Dekonstrukcja Twittera
Anna MAKUCH

Anna MAKUCH

Przestrzeń epoki postpolityki.
Dekonstrukcja Twittera

Komunikacja na Twitterze jest nomadyczna, niezakończona, bez osiągania celu. Zaprzyjaźnione grupy użytkowników nawiązują dialog, czerpiąc zeń pewną przyjemność, lecz jako forum wymiany argumentów Twitter się nie sprawdza.

Thomas BAEKDAL: "Gdy nawet Twitter nie rozumie już Twittera..."
Thomas BAEKDAL

Thomas BAEKDAL

"Gdy nawet Twitter nie rozumie już Twittera..."

O tym w którym kierunku idą zmiany na Twitterze, jakie są niebezpieczeństwa, czy “serduszka” są dobrą zmianą, jaka jest wartość Twittera i w czym tkwi sekret popularności tego medium wśród ludzi, chcących otrzymywać szybką, czystą informację – pisze Thomeas Beakdal, dziennikarz, pisarz i propagator nowych mediów.

Ewa FABIAN: Czytając Mistewicza. Albo o świecie 2.0 z wieloma niewiadomymi
Ewa FABIAN

Ewa FABIAN

Czytając Mistewicza.
Albo o świecie 2.0 z wieloma niewiadomymi

Wszystkim nam zależy na naszej wolności, swobodach obywatelskich, ochronie bezpieczeństwa, pokoju i dobrobycie. Choć krzycząc na siebie osiągniemy jakiś efekt, a nawet tymczasowe rozwiązanie, lepiej byłoby zwrócić się do robota ze śrubokrętem w ręku i programistą na podorędziu.

Aleksandra SOWA, Natalia MARSZAŁEK: Don’t drink and twitter!
Aleksandra SOWANatalia MARSZAŁEK

Aleksandra SOWA
Natalia MARSZAŁEK

Don’t drink and twitter!

Czas pionierów minął. Internet wydaje się zdominowany przez nowych monarchów i oligarchów. I przeszedł kilka bardzo istotnych zmian. Na poziomie technicznym taką zmianą jest migracja informacji i danych ze stacjonarnych komputerów na platformy mobilne. Druga istotna zmiana dotyczy kultury w sieci. Albo raczej jej zanikania.

Ks.Stefan MOSZORO-DĄBROWSKI: "Zablokuj, Panie, klawiaturę moją"
Ks.Stefan MOSZORO-DĄBROWSKI

Ks.Stefan MOSZORO-DĄBROWSKI

"Zablokuj, Panie, klawiaturę moją"

‘Nieodpowiednie zwierzanie się często jest szkodliwe. Pisanie na blogu, co w sercu gra, sprawia, że traci się sens szczerości. Po co i z kim się dzielimy? Chwilowa ulga, jaką daje otwarcie serca, jest zawieszona w próżni i prowadzi do egzystencjalnej pustki. Roztropność w przekazywaniu informacji jest też wymogiem miłości, kiedy pełni się funkcje kierownicze w pracy, rodzinie lub w Kościele” – pisze ks.Stefan Moszoro-Dąbrowski, duchowny Prałatury Opus Dei w Warszawie.

Marek STANISZEWSKI: "Cztery wymiary nowych mediów"
Marek STANISZEWSKI

Marek STANISZEWSKI

"Cztery wymiary nowych mediów"

Wspólna zabawa polegająca na przekazywaniu informacji, a następnie grupowym obserwowaniu: co też później się z nią wydarzy, jest dziś najpopularniejszą (a zarazem najtańszą) formą rozrywki. Rozrywka ta przybiera czasem charakter sportowej rywalizacji, w której niejako naturalnie tworzą się rankingi „mistrzostwa” i hierarchie biegłości w nowej sztuce.

Tomasz KRZYŻAK: "Abp.Józef Michalik: Telewizja – bez entuzjazmu, Twitter? Chętnie!"
Tomasz KRZYŻAK

Tomasz KRZYŻAK

"Abp.Józef Michalik

Aby przełamać jego niechęć, powstał pomysł odwrócenia ról: to dziennikarze mieli opowiadać, jak widzą Kościół, a Michalik miał tylko słuchać. I to zadziałało, bo przedstawiciele mediów przyszli i autentycznie podzielili się z nim swoimi obawami, mówili, co ich zdaniem Kościół robi źle itd. Metropolita przemyski dostrzegł, że dziennikarz wcale nie musi być wrogiem, ale może być szansą.