Marek KACPRZAK Wystarczy chwilę porozmawiać z przeciętnym uczniem, i to na każdym etapie edukacyjnym, by się dowiedzieć, że nie ma pojęcia, po co się czegoś uczy.
Roland MASZKA Marsz nie będzie jeden, tylko będzie ich trzydzieści. Właśnie dlatego, że Ojczyzna jest jedna, a ludzie nie myślą jednakowo.
Roland MASZKA Uczeń, nawet jeśli ma kilkanaście lat, powinien rozumieć, że śmierć nie jest wyłącznie medialnym echem, które mnie nie dotyczy, nie jest wirtualnym od...
Jan SZOMBURG Do najważniejszej dziedziny urasta dziś szeroko rozumiana EDUKACJA.
Roland MASZKA "Co myśli o sobie abiturient, który z celującej oceny spadł do niedostatecznej, a rzecz ta stała się zaraz po ukończeniu szkoły, o której sądził, że d...
Jarosław KORDZIŃSKI Dzieci kochają się uczyć. Zresztą nastolatkowie również. Podobnie ma też wielu dorosłych.
Roland MASZKA Na uczenie problemowe potrzeba przede wszystkim czasu – koniecznego na nawiązanie relacji z uczniem i całym zespołem, potrzeba wyjścia poza ramy ogran...
Ken ROBINSON Jak dotąd porównywałem edukację do wytwarzania.
Jarosław KORDZIŃSKI Nie tak znowu stara historia przydarzyła się swego czasu w Indiach.
Ken ROBINSON Bycie w swoim Żywiole zależy od odnalezienia naszych własnych, charakterystycznych talentów i pasji.
Roland MASZKA Po co komu starocie? Ileż można o tym mówić? Czytało się – bo się musiało! Nie czytało się wcale! Po co komu Kordian?
Roland MASZKA Moją ośmioklasową szkołę definiowała hegemonia poprawności nad wolnością i zasadniczo anonimat ucznia.
Jarosław KORDZIŃSKI Skąd wzięło się to okropne przekonanie, że musimy być tacy, jakimi chcą widzieć nas inni, bo jeśli nie, to stajemy się gorsi.
Roland MASZKA Czyż to nie król powinien siedzieć w tym krześle i myśleć o policzku, jaki dano Rzeczpospolitej? – zauważa jedna z uczennic.
Roland MASZKA Edukacja to nie sfera oczekiwań, ale proces formowania.
Roland MASZKA W moim mieście szkoły niewielkie też się zamyka.
Dobromir DZIEWULAK Codziennie, wszędzie wokół nas spotykamy ludzi, którzy chcą zmieniać świat.
Jarosław KORDZIŃSKI Nauczyciele bardzo często nawołują do tego, by pozwolić im wreszcie spokojnie pracować. To bardzo ważny postulat i niezwykle poważne zobowiązanie.
Sabina TREFFLER "Mistrz nie jest zwykłym nauczycielem. Mistrz nie uczy podstaw. Zawsze najpierw potrzebny jest nauczyciel.
Barbara OAKLEY "Tworząc bibliotekę wiedzy w swoim umyśle, szkolisz go do tego, by rozpoznawał nie tylko określony problem, lecz również różne typy i klasy problemów,...
Igor MERTYN Dlaczego nie powinno być szkół prywatnych? Ponieważ obecnie nie są to instytucje edukacji przyszłych pokoleń.
Roland MASZKA Zaproponowaliśmy organizacji prowadzącej działania charytatywne na rzecz dzieci, że jesteśmy gotowi raz w tygodniu udzielać bezpłatnych lekcji.
Roland MASZKA "Kreatywność nas ogarnia… Jeżeli nie jesteś kreatywny, znajdą się tacy, którzy pomogą ci, byś kreatywnym był! I nauczą cię kreatywnego myślenia!
Jarosław KORDZIŃSKI Dyrektor szkoły w tzw. trudnej dzielnicy, zapytała uczniów o to, co poradziliby swoim nauczycielom.
Roland MASZKA Dzisiaj polską szkołę zabija formalizm i obsesja dokumentowania.
Mateusz GÓROWSKI Państwo niestety oddało de facto cały ten rynek monopolowi, nie pozostawiło sobie ani jednej "złotej akcji", pozbawiło się wpływu na jedno najważniejs...
Jarosław KORDZIŃSKI Nowe podejście do edukacji określa też inną rolę nauczyciela.
Gordon BROWN Na całym świecie domy straciło 30 milionów dzieci; dwie trzecie z tej niewiarygodnie wielkiej liczby znalazło się w innych miejscach swoich krajów; re...
Jarosław KORDZIŃSKI Nadchodzące pokolenie uczniów wymaga radykalnie innych szkół.
Roland MASZKA Dawniej pisało się listy. Na odpowiedź czekało się tygodniami.
Małgorzata LIŚKIEWICZ Najgłębszą edukację rodzice przeprowadzają w większości nieświadomie — bardziej przez to, jacy są, niż przez to, co mówią.
Jarosław KORDZIŃSKI Dzieci potrzebują dorosłych, którzy mają czas, żeby pobyć z nimi tu i teraz. My rodzice stale jesteśmy zajęci przyszłością.
Roland MASZKA Koniec wakacji siłą rzeczy przywołuje rozważanie nad szkołą. Każdy przecież do niej chodził albo chodzić będzie.
Roland MASZKA Wokół pola, lasy, moczary.
Roland MASZKA W wielu polskich miastach, miasteczkach i wsiach, często dziś zapomnianych, istnieje spory obszar niewykorzystanych możliwości.
WP_Term Object
(
[term_id] => 774
[name] => piękno edukacji
[slug] => piekno-edukacji-2
[term_group] => 0
[term_taxonomy_id] => 832
[taxonomy] => post_tag
[description] =>
[parent] => 0
[count] => 96
[filter] => raw
[term_order] => 0
)
1