Eryk MISTEWICZ: Warunek zakończenia wojny

Warunek zakończenia wojny

Jeśli ta wojna ma się uczciwie zakończyć, okręg królewiecki, enklawa militarna Rosji w centrum Unii Europejskiej, musi być zlikwidowany.

Olha KARI: Przełamywanie ciemności

Przełamywanie ciemności

Książki w szczególności i sztuka w ogóle – to potężny kod kulturowy, talizman i ochrona przed niepamięcią, a niepamięć to wróg straszniejszy niż jakik...

Prof. Stéphane COURTOIS, prof. Stephen HICKS, prof. Grzegorz KUCHARCZYK, David SATTER: Polacy w starciu z totalitaryzmami

Polacy w starciu z totalitaryzmami

Na pytanie dotyczące tego "jak Zachód postrzega II wojnę światową?" odpowiadają prof. Stéphane Courtois, prof. Stephen Hicks, prof.

Ks. prof. Piotr MAZURKIEWICZ: Unia Europejska wobec religii

Unia Europejska wobec religii

W świetle europejskiej tradycji problemem nie powinien być fakt, że Europa i jej tożsamość podlegają ewolucyjnym zmianom ani też, że zmiany te inspiro...

Karol NAWROCKI: Kto nie z nimi, ten faszysta

Kto nie z nimi, ten faszysta

Władze Federacji Rosyjskiej konsekwentnie zakłamują przeszłość, by znaleźć w niej usprawiedliwienie dla swej obecnej agresywnej polityki.

Prof. Michał KLEIBER: Świat na zakręcie

Świat na zakręcie

Sytuacja skłania do uznania roku 2024 za przełomowy w sensie możliwości podważenia globalnego ładu obowiązującego od zakończenia II wojny światowej.

Laura MANDEVILLE, prof. Konstantyn SIGOW, Nicolas TENZER, Oleksiej PANYCH, Łukasz KAMIŃSKI i Eryk MISTEWICZ: Jak ukarać Putina?

Jak ukarać Putina?

Tocqueville w Warszawie to debata zorganizowana przez „Wszystko co Najważniejsze” z udziałem wybitnych historyków, filozofów, strategów z Francji, Ukr...

Prof. Piotr CZAUDERNA: Uprowadzenie Europy

Uprowadzenie Europy

Zaczynają powszechnie dominować pojęcia wolności, tolerancji, otwartości, inkluzywności i pluralizmu (ale tylko wobec wybranych grup społecznych) oraz...

Prof. Krzysztof PAWŁOWSKI: Edukacja a sztuczna inteligencja

Edukacja a sztuczna inteligencja

Czy da się powierzyć sztucznej inteligencji uczenie mądrości? Uważam, że to może być osiągane tylko w indywidualnych relacjach mistrz – uczeń.