Roland MASZKA: "Ślad wielkiej wojny"

"Ślad wielkiej wojny"

Stojąc w ciszy zapomnianego wojennego cmentarza myślę też o Mistyce wojny.

Roland MASZKA: "Książka, której się nie wyrzuca"

"Książka, której się nie wyrzuca"

Napisana przez Lindgren opowieść jest historią o umieraniu – o tym, że sens śmierci nadaje poświęcenie i piękna jest wtedy, gdy umiera się za kogoś, b...

Roland MASZKA: "Wielki Brat patrzy na szkołę"

"Wielki Brat patrzy na szkołę"

To przestaje mi się podobać… Orwellowski scenariusz staje się rzeczywistością… Zawsze uważałem, że przestrzeń szkoły jest przestrzenią autonomiczną, g...

Roland MASZKA: "Ukryte piękno edukacji"

"Ukryte piękno edukacji"

W sytuacjach szkolnych – rzekłbym banalnych, obserwuję, jak sztuka tworzy przestrzeń magiczną.

Maria WANKE-JERIE: "Dekalog nauczania matematyki"

"Dekalog nauczania matematyki"

Zacznijmy wreszcie propagować pogląd, że osoby publiczne nie zwierzają się z swoich kłopotów ze szkolną matematyką. Przyjmijmy, że to już jest passe.

Roland MASZKA: "O wartości refleksji"

"O wartości refleksji"

Jest w edukacji przestrzeń nas refleksję i nad przeszłością, i nad teraźniejszością.

Dalia MARIN: "Edukacja w erze maszyn"

"Edukacja w erze maszyn"

Przed rokiem 1980 około 70 proc. dochodów przypadało na dochody z pracy, a 30 proc. – na kapitałowe.

Jarosław KORDZIŃSKI: "No to czytamy, czy nie czytamy?"

"No to czytamy, czy nie czytamy?"

Najwięksi wydawcy już posiadają narzędzia pozwalające śledzić, co nas szczególnie interesuje w trakcie czytania.

Zuzanna KOŁACZ - KORDZIŃSKA: "Przystanek Staś"

"Przystanek Staś"

W pracy z dzieckiem z upośledzeniem ważne jest również uczestnictwo w kulturze.

Zuzanna KOŁACZ-KORDZIŃSKA: "Justynka"

"Justynka"

Gdy zapytasz Justynkę, z czym kojarzy jej się bezpieczeństwo, najpewniej odpowie, że z ciepłymi dłońmi: z dłońmi mamy, która pomaga jej się ubierać, j...